Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

Prachtige plaatjes Erik, je komt zo nog eens ergens.
Zoals Ed al zei, het elektrisch weer netjes.
Er wordt in de loop der jaren altijd van alles bijgebouwd en dan wordt het niet overzichtelijker.
grt Wim
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny B »

Mooie plaatjes Erik, je komt net niet over mijn putje heen zie ik..
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Inderdaad, heel mooi allemaal en zeker de luchtvaartfoto’s..
8 Uur achter de maan aanjagen en hem niet in kunnen halen...
En ook benieuwd naar de België-foto’s plus verslag.
Volgens mij lig je op ‘n plaats die tot max.55 m. te bereiken is.
(Weet dat niet zeker.)

Gr. Jan.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Vliegende Vaart

Bericht door ichthus »

Hallo bedoel jij Aalst Jan ,nu binnen het sas van Merelbeke
de groeten uit …….Rotterdam.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Zeker , Wim.
Groeten van...Jan.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door maarpol »

Mooie plaatjes Eric en ik moet wel zeggen dat jij eigenlijk marzel hebt met het vliegen door dat overstapte op een vracht vlieguig . Want ik denk det er veelen van je collega s in de luchtvaart nooit meer in de lucht komen als piloot etc etc .. Is je wel gegund jongeman :) :)
Groeten Martin

Roest rust nooit.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Vliegende Vaart

Bericht door ichthus »

In vliegende vaart door de bocht van de waterleiding,met 1100++ton vliegas van Geertruidenberg naar Chjerk boven Tournai en een knaak extra vracht omdat Zelzate geen vergunning meer gaf voor import van vliegas,dus in Antwerp en andere T formulier en toen was het Belgische kolenstof, Om af te sluiten; het werd niet mijn hobby die z.g Zeeschelde aldaar.(met dank aan Pier Verb)
de groeten uit...…...… Rotterdam.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Terug in de binnenvaart voor de tweede keer dit jaar een reisje soja Amsterdam Floreffe aangenomen.
Om aansluitend ter plaatse weer laden voor Aalst. Zo'n mooie aansluiting heb je niet vaak, nul leegvaart. Goed werk van mijn bevrachter, en mazzel dat het er was.

Route via de Maas met een normale waterstand, en weinig stroom. Heel wat anders als een paar maanden terug met dat hoge water. Op de Sambre liep nauwelijks stroom. Prachtig weer erbij, je zou het bijna een vakantiereisje noemen ;)

Vrijdag ‘s morgens om zeven uur laden bij Bunge in de Mercuriushaven, aansluitend nog even gebunkerd en naar het zuiden. Op het ARK kwam Bram ons voorbij, die gingen van IJmuiden leeg terug naar huis. Plaatjes van elkaar geschoten natuurlijk.
Gestopt in de overnachtingshaven IJzendoorn. Mooie haven is dat. Je kunt er ook prima wandelen.

De volgende ochtend om zes uur nét voor een buurman achteruit van de steiger. Je moet in zo'n vluchthaven om zes uur even goed rondkijken want je bent om die tijd nooit de enige die begint. De meesten zitten in de dagvaart en beginnen om zes uur. Verder zu berg, op de Waal liep nog wel een aardig stroompje. Weurt binnen geschut, en op de Maas liep bijna helemaal geen stroom. Tot boven Maasbracht gekomen. De watersport komt weer wat op gang, bij Venlo waterskiers vlak voor het schip :roll:

Op zondag een kort stukje gedaan naar Maastricht, en even aangeschoten bij Jansen Nautica wat trouwens een nieuwe eigenaar heeft. Daarna verder en boven Klein Ternaaien gaan liggen. Rondje Sint Pietersberg gerend, prachtig is het daar. Een aanrader als je eens voor de sluis ligt. Schitterende uitzichten. De ENCI gaat daar stoppen wat voor de binnenvaart natuurlijk jammer is, maar van die groeve kun je een mooi wandelgebied maken. Er is een enorm gat geslagen in die berg. Ik neem aan dat ze op termijn de fabriek gaan weghalen.

Op maandag verder de Maas op, en een klein stukje Sambre tot Floreffe, waar we de volgende morgen moesten lossen. Maar bij melding bleek de planning veranderd, en konden we twee dagen liggen wachten. Op de kade bij Floriffoux, tegenover de vuilnisoverslag. Gelukkig stond de wind gunstig.

Als je geladen ligt te wachten is dat natuurlijk een mooie gelegenheid om de kop te verven. De pas aangeschafte Schottelvlet kwam goed van pas. Heel wat beter dan die plastic Jeanneau die ik eerst had. Iedereen komt daar heel langzaam voorbij, behalve twee Nederlandse spitsen met haast. Dan duurt het een kwartier voordat het water weer rustig is met die rechte wal, golven blijven maar terugkomen. Daar zit je dan je verfblik vast te houden. En bedankt..

Donderdagochtend gelost, tegen de middag klaar en gelijk achteruit terug naar dat kaaitje. Want in Floreffe lig je op een schuine kant en daar wil ik zo kort mogelijk liggen. Ik hang wel bandjes op de kimmen maar je ligt maar zelden helemaal recht, dus als er een buurman langskomt lig je altijd te bonken. Gelukkig zitten er halfronden op de kimmen gelast dus het schip kan wel wat hebben.
Ruim uitgespoten, en de volgende morgen terug naar de silo om tarwe te laden. Maar daarover meer in een latere post.



Soja laden bij Bunge in de Mercuriushaven.  Het eerste en laatste beetje is vnl stof..
Soja laden bij Bunge in de Mercuriushaven. Het eerste en laatste beetje is vnl stof..
IMG_0427.jpeg (106.98 KiB) 811 keer bekeken
Westeind komt voorbij.
Westeind komt voorbij.
IMG_0428.jpeg (174.72 KiB) 811 keer bekeken
We zijn geschoten door Bram.
We zijn geschoten door Bram.
904298b6-d3f1-4045-9e79-09d59b8dc079.jpeg (142.12 KiB) 811 keer bekeken
Mooi plekje hier, en niet druk, geen buren.
Mooi plekje hier, en niet druk, geen buren.
IMG_0438.jpeg (190.14 KiB) 811 keer bekeken
Net voor de buurman weg.
Net voor de buurman weg.
IMG_0439.jpeg (121.18 KiB) 811 keer bekeken
Zonsopkomst bij Ochten.
Zonsopkomst bij Ochten.
IMG_0440.jpeg (131.9 KiB) 811 keer bekeken
Bij die silo's moeten we lossen.
Bij die silo's moeten we lossen.
IMG_0458.jpeg (175.92 KiB) 811 keer bekeken
Geladen in de wacht.
Geladen in de wacht.
IMG_0459.jpeg (242.19 KiB) 811 keer bekeken
De schottelvlet om buitenboord te werken.
De schottelvlet om buitenboord te werken.
IMG_0461.jpeg (199.46 KiB) 811 keer bekeken
De kop in de menie.  Was nog best een klus.
De kop in de menie. Was nog best een klus.
08900D1F-D927-48D5-8115-0912CFA9FDD1.jpeg (155.85 KiB) 811 keer bekeken
Aan het lossen.  Soja 'blijft staan', dan moet je het een duwtje geven.
Aan het lossen. Soja 'blijft staan', dan moet je het een duwtje geven.
IMG_0470.jpeg (201.17 KiB) 811 keer bekeken
Bobcat eruit, klaar!
Bobcat eruit, klaar!
IMG_0471.jpeg (214.83 KiB) 811 keer bekeken
Leeg terug op de wachtplaats
Leeg terug op de wachtplaats
IMG_0474.jpeg (186.29 KiB) 811 keer bekeken
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Eemspoort »

En, werkt de bediening van de Deutz nog naar behoren?
Mooi reisje zo, is voor ons al een jaar of 10/11 geleden dat we op de Sambre waren. Zien we dat ook weer eens. :mrgreen:
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Westeind »

Menie..was dat niet oranje ?😉
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie