Wie weet?

van: www.kustvaartforum.com
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Pieter, Volgens de gegevens in onderstaande link 6 meter. Gr. Klaas.
https://www.french-waterways.com/practi ... al-depths/
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Bedankt Klaas.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Vandaag in het Nieuwsblad Transport: steeds meer schepen mijden het Suezkanaal en varen rond Afrika, daarom geven de Suez autoriteiten kortingen aan de zvt.

Mijn vraag: wat zijn de totale kosten van een cont.schip van ca 400 mtr om door het kanaal te varen.
Weegt dit op tegen de tijd en brandstof die het rond varen kost?
Mvg.
Geert
Bijlagen
0F0B57F0-874D-474A-9315-23DFCBB57280.jpeg
0F0B57F0-874D-474A-9315-23DFCBB57280.jpeg (254.67 KiB) 1808 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik heb even de calculator erbij gepakt en voor een Maersk triple E van 400 meter en afgeladen op 15 meter met 200.000 ton betaal je net iets meer dan 713.000 dollar. Omvaren via de Kaap bespaart algauw de helft van die kosten.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Dat zou dus inhouden dat brandstof, personeelskosten, afschrijving, tijdverlet, enz. bij elkaar niet meer dan ca 356.500 dollar zouden zijn....
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Had verwacht dat rond varen niet zoveel financiële voordeel zou opleveren. Maar is het inderdaad zoveel als je alles doorrekent zoals Pieter zegt. Voordeel door de crisis waarschijnlijk lage brandstof kosten.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Eddy54
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 dec 2008 09:52

Re: Wie weet?

Bericht door Eddy54 »

Wie weet hoe je bemanningslijsten kan inzien van schepen die eind jaren 60 begin jaren 70 in de vaart waren !
Mvg
Eddy .
Jaco Sluijmers
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:33

Cornelia-B-I

Bericht door Jaco Sluijmers »

Ik ben op zoek naar tekeningen van de Kustvaarder "Cornelia-B-I" 1965 / 1978 als ik mij het goed herinner. De dame is in een ver verleden aan de ketting gelegd in Holland nadat er drugs waren aangetroffen in de voormast. Is er iemand die mij een tekening kan sturen van de dame een GA zoals het nu heet? Ze heet nu "Isla Del Rey" en ligt gezonken in Bilbao, Panama.
Gr Jaco
Lotus
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2020 12:24

Op zoek naar mijn vader

Bericht door Lotus »

Goedenavond allen,

Ik ben op zoek naar informatie over mijn vader.

Even een korte introductie:
Ik ben Lotus, 45 jaar. Mijn ouders gingen scheiden toen ik drie jaar oud was en mijn vader overleed op mijn elfde. Ik heb niet heel veel contact gehad met mijn vader, dit door omstandigheden. Ik weet dat mijn vader de zeevaartschool heeft doorlopen, maar ik weet niet welke. Ik dacht die op Terschelling (mijn oma kwam van Terschelling, de familie Tot... Haar vader was een visser op een kotter, hij heette Tjerk Tot). Ik heb een mail gestuurd naar het Willem Barentsz instituut, maar daar kwam de naam van mijn vader niet in voor. Ik heb eenzelfde bericht naar de school in Harlingen gestuurd, maar daar kreeg ik geen respons. Het zou ook heel goed kunnen dat hij de zeevaartschool in Amsterdam heeft bezocht, aangezien zijn ouders in Haarlem hebben gewoond; mijn vader is daar geboren.
Ik heb altijd begrepen dat mijn vader op zijn 14e gestart is met de opleiding, dit zou dan in 1960 geweest moeten zijn. Hij verbleef in het internaat. Niet onbelangrijk: mijn vader heette Arnold Tjerk Scheffer. Uiteindelijk is hij eerste stuurman geworden. Toen mijn moeder zwanger was van mij, was hij aan boord richting Zweden.
Geen idee of dit dan behoort tot de kustvaart. ??

Wie o wie herinnert zich mijn vader?

Groetjes,

Lotus Scheffer
Eddy54
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 dec 2008 09:52

Re: Wie weet?

Bericht door Eddy54 »

Lotus , even goed nadenken je schrijft dat je vader met zijn 14 e jaar is begonnen aan een opleiding aan een zeevaartschool ,dat zou zomaar kunnen maar de toelatingseisen voor de hogere zeevaartschool was toen hbs ,lijkt mij sterk met 14 dus als ik jou was zou ik in de lagere opleidingen gaan zoeken zoals De Nederlander en de Pollux of de zeevisserijschool in Ijmuiden ik denk dat je daar meer kans hebt voor het vinden van in
Plaats reactie