Sluizen.

Alles over binnenscheepvaart
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Sluizen.

Bericht door Jinny B »

Je kent wel die ansicht kaarten met zo'n Oostenrijks dorpje in een dal en rondom hoge bergen.
Ik denk dat wanneer ik daar twee weken zou moeten verblijven, ik nog gekker zou worden dan ik al ben.
Hoewel er beslist mensen zullen zijn die met zekerheid weten dat dit niet mogelijk is :mrgreen:
Omhoog
Ik heb in mijn leven een (1) keer heimwee gehad en dat was.....

Inderdaad, in Oostenrijk in een klein dorpje rondom in de hoge bergen..
Ik zat er maar een week, maar zelfs de inmiddels 7 weken op zee duren niet zo lang als die ene week in Oostenrijk...
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Sluizen.

Bericht door veen1195 »

Het doet mij er aan denken dat ‘n buurvrouw aan mijn vader vertelde dat ze met het schip op de (dacht ik) Bovenmaas was geweest, waarbij m’n vader veronderstelde dat ze het daar wel mooi had gevonden.
Waarop die buurvrouw foeterde ( in Drents dialect)
“D’r was niks an, ie zaag’n niks als allennig maar bult’n.”

Gr. Jan.
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Sluizen.

Bericht door kabo »

wijk bij duusrstede.jpg
wijk bij duusrstede.jpg (147.34 KiB) 1549 keer bekeken
Sluis Wijk bij Duurstede in de jaren 60.
gr. Bas
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Sluizen.

Bericht door kabo »

emca.jpg
emca.jpg (144.98 KiB) 1415 keer bekeken
Beeld Pr. Bernard sluis in mei 1964 met een volle sluis met o.a. Emca 8 en de loogtanker Ina van Ketjen.
gr. Bas
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Sluizen.

Bericht door Kapitein Spok »

Bas, een prachtig plaatje maar wel van de Prinses Irene sluis bij Wijk bij Duurstede
"Bernhard" ligt bij Tiel, Juliana bij Gouda, Beatrix: Vreeswijk, Margriet: Lemmer, Marijke: Ravenswaaij.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Sluizen.

Bericht door ichthus »

Hallo allen, kabo plaatst geweldig mooie foto,s maar de teksten zijn vaak op gespannen voet met de ware tekst .! Wij zoeken er wel de juiste tekst bij.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Sluizen.

Bericht door k-k »

Dan vul je het toch gewoon even aan Wim. Samen zijn we sterk(er). Dat levert vast meer voldoening op dan kritiek te leveren. Succes ermee! Gr. Klaas.
wilfried
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:30

Re: Sluizen.

Bericht door wilfried »

kabo schreef: 28 mei 2020 22:28 emca.jpg Beeld Pr. Bernard sluis in mei 1964 met een volle sluis met o.a. Emca 8 en de loogtanker Ina van Ketjen.
gr. Bas
emca8 is de emca 12
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Sluizen.

Bericht door kabo »

Heren bedankt voor de juiste aanvulling, maar als ik het zelf denk niet te weten zet ik er bij wat bij de foto staat. En als dat dan niet klopt met de werkelijkheid. Dan kan ik er weinig aan doen. Deze plaatjes van die sluizen kwamen van Maritiem Digitaal met de bijgeleverde tekst.
gr. Bas
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Sluizen.

Bericht door Kapitein Spok »

kabo schreef: 31 mei 2020 15:59 Heren bedankt voor de juiste aanvulling, maar als ik het zelf denk niet te weten zet ik er bij wat bij de foto staat. En als dat dan niet klopt met de werkelijkheid. Dan kan ik er weinig aan doen. Deze plaatjes van die sluizen kwamen van Maritiem Digitaal met de bijgeleverde tekst.
gr. Bas
Bas, helemaal goed hoor.
En om met een zekere Barry te spreken: Vooral doorgaan.
En ik denk ook dat men ons niet voor niets als kind heeft ingeprent: "Onwetend zondigt men niet!".

En dat er in fotobijschriften fouten zitten is heel begrijpelijk.
En zoals Klaas ook al heel terecht opmerkt, als we dan met z'n allen die foutjes er uit filteren komen we vanzelf tot een volmaakte wereld.
Maar daarvoor is wel de belangrijkste voorwaarde dat jij foto's blijft plaatsen!

Grtz Theo
Plaats reactie