Om nog even terug te komen over de "WILLEMINA GOEDKOOP".
Dit las ik op de site/facebook van het Nationaal Sleepvaart Museum
WILLEMINA GOEDKOOP
Bouwjaar: 1960
Afmetingen: 28 x 6.60
Vermogen: 1125 pk
(sisterships: (4 in all)
Registered: /(NLD)brand:5736 B Amst 1961 /(NLD)IVR 20.05736
displ.62,6t, 112 GRT, 7 NRT, L28,97m(26,50), B6,60m, Dr2,35m, Dp3,20m
1 fpp + fix.nozzle, 2x diesel 2t 6cyl (1960) Bolnes type 6DL (nr.1796 +1797), 600bhp-441kW total @430rpm, sp 12kn, bp 15t
tuned up 1971 to 450bhp-331kW each (900bhp total), 1 cpp +nozzle, bp 20t
fitted 1983 dir.retr.Aquamaster type UL315 + re-engined 1x diesel 4t 6cyl (1983) Mitsubishi type S6N (nr.10813), 1376bhp-1012kW total
1960 -28/12: Launched by "ASM - Arnhemsche Stoomsleephelling Maatschappij" at Arnhem (NLD) (YN 389)
1961 -10/03: delivered to "NV Reederij v/h Gebr. Goedkoop", became "Goedkoop Havensleepdiensten" at Amsterdam (NLD)
- (NLD flag, regd Amsterdam, brand:5736 B Amst 1961, IVR 20.05736)
19xx: renumbered WILLEMINA GOEDKOOP (9)
1970: rebuilt (superstructure, radar, firefighting) + tuned up to 1500ihp (bp 20t) by "Scheepswerf Welgelegen" at Harlingen (NLD)
1970: renumbered WILLEMINA GOEDKOOP (25)
1973 -31/12: To "Reederij v/h Gebr. Goedkoop BV" at Amsterdam (NLD)
1981 -11/12: To "Schepenverhuurbedrijf BV" at Amsterdam (NLD)
1983: fit with dir. retr. Aquamaster type UL315 + re-engined diesel 4t 6cyl (1983) Mitsubishi type S6N (nr 10813), 1376bhp-1012kW total
1999 -21/09: To "Wijsmuller Harbour & Coastal Tugs" at Ijmuiden (NLD) after "Goedkoop" liquidation
2001 -13/04: To "Multraship BV" at Terneuzen (NLD), renamed MULTRATUG 13
- (NLD flag, regd Terneuzen, brand:5736 B Amst 1961, IVR 20.05736, c/s PF2621)
2005 -07/10: To "Multraship BV" at Terneuzen (NLD), mng "Bourgas Tug Services Ltd" at Bourgas (BGR)
- (together with MULTRATUG 25)
2006 -04/03: spotted still laying at Terneuzen (reported canibalised for other ex Goedkoop tugs in the Multraship fleet)
2007 -xx/10: arrived at "Van Heyghen Recycling" at Gent (BEL) for breaking up
Informatie afkomstig van:https://www.kombuispraat.com/ en TUGSLIST,
- created by Piet Van Damme (Belgium) (http://users.skynet.be/sky42086)
Reederij Gebr. Goedkoop.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Jan, Bedankt voor de aanvullende info. Dus een geheel nieuwe Mitsubishi motor en de twee Bolnessen er uit. En dan wordt het een heel ander plaatje. Gr. Klaas.
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
gr. Bas
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
gr. Bas
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Waarschijnlijk de Anna Cornelia Goedkoop Bas. Bij Binnenvaart.eu staat ook dezelfde foto bij de Maria Henriette, maar die boot had aan de zijkant een open brug. Gr. Klaas.
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Gezien de gesloten zijkanten van de brugvleugels + reddingboei er op hou ik het op de "Maria Henriette Goedkoop", 1929-1966.
Bij mij weten heeft ze die gesloten brugvleugels altijd gehouden. Het zullen wel behoorlijke windvangers geweest zijn.........
m.v.g., Roy
Bij mij weten heeft ze die gesloten brugvleugels altijd gehouden. Het zullen wel behoorlijke windvangers geweest zijn.........
m.v.g., Roy
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Roy, Op de foto van Bas zie ik gesloten (houten?) brugvleugels. Althans er schijnt niets door.
Op de foto op de site van de Binnenvaart zie ik open vleugels. Op deze foto is de naam ook duidelijk te lezen.
Wie het weet mag het zeggen. Ze waren van voor mijn tijd. De bouw dan. In 1966 was ik "al" 11. Gr. Klaas.
Op de foto op de site van de Binnenvaart zie ik open vleugels. Op deze foto is de naam ook duidelijk te lezen.
Wie het weet mag het zeggen. Ze waren van voor mijn tijd. De bouw dan. In 1966 was ik "al" 11. Gr. Klaas.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Roy, je hebt gelijk.
Het is de "MARIA HENRIETTE GOEDKOOP".
Ik hen dezelfde foto in mijn Goedkoop map en de foto
is afkomstig van de Beeldbank Amsterdam.
Deze foto's zijn ook van de Beeldbank Amsterdam en als je dan naar de brugvleugels kijk dan krijg je het idee dat die open-of gedeeltelijk open zijn. Zou dat later gebeurd zijn om het euvel waar Roy over schrijft "windvangers" te verhelpen.
Groeten uit een winters Fergus.
Jan
Het is de "MARIA HENRIETTE GOEDKOOP".
Ik hen dezelfde foto in mijn Goedkoop map en de foto
is afkomstig van de Beeldbank Amsterdam.
Deze foto's zijn ook van de Beeldbank Amsterdam en als je dan naar de brugvleugels kijk dan krijg je het idee dat die open-of gedeeltelijk open zijn. Zou dat later gebeurd zijn om het euvel waar Roy over schrijft "windvangers" te verhelpen.
Groeten uit een winters Fergus.
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Klaas en Jan bedankt voor de reacties.
Ja, die brugvleugels op de foto's die Jan plaatste lijkt het wel een soort dun gaaswerk................
Of dit altijd zo geweest is weet ik niet, maar ik denk, ( en niet meer dan dat ), dit dit later aangepast is.
m.v.g., Roy
Ja, die brugvleugels op de foto's die Jan plaatste lijkt het wel een soort dun gaaswerk................
Of dit altijd zo geweest is weet ik niet, maar ik denk, ( en niet meer dan dat ), dit dit later aangepast is.
m.v.g., Roy
Re: Reederij Gebr. Goedkoop.
Jan en Roy, Ik ben er nog niet uit oftewel overtuigd. Kijk eens naar de achterste sleepboog bij de verschansing. Is bij de foto van Bas hoekig en op die van Jan veel flauwer. Is volgens mij dus niet dezelfde boot. Kijk eens bij plaatjes van de Anna Cornelia. Gr. Klaas.
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/16226/
https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/16226/