1 keer gelost in jaren 70, vond dit soort havens altijd leuk, niet dat massale.
Mvg.
Geert
Rijnvaartnostalgie.
-
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Rijnvaartnostalgie.
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Rijnvaartnostalgie.
scannen 0008
Hallo Bas, leuk met een wasbak op de reling, maar de stuurhut is al gesloten.
gr ernst
Hallo Bas, leuk met een wasbak op de reling, maar de stuurhut is al gesloten.
gr ernst
- Bijlagen
-
- scannen0008.jpg (152.5 KiB) 1308 keer bekeken
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55
Re: Rijnvaartnostalgie.
Kapitein Spok,
"beduidend rustiger" is erg diplomatiek voor "tote Hose"!
Gernot
"beduidend rustiger" is erg diplomatiek voor "tote Hose"!
Gernot
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo Ernst, goed dat je de foto duidelijker heb gemaakt, hij is nog groter, maar mijn printer is niet groter. Wat de stuurhut betreft, mijn opa had er een grote hekel aan om in de open lucht te staan. Hij heeft dat schip laten bouwen in 1914 bij Schram in Bolnes en gelijk met een dichte stuurhut. Hij had namelijk 25 jaar bij W.v.Driel gevaren en jaren als kapt. op de Fiat Voluntas 8 en met inlevering van salaris kregen ze van de baas een dichte stuurhut. Vandaar gelijk een dichte stuurhut wat in die jaren tamelijk bijzonder was.
gr. Bas
gr. Bas
Re: Rijnvaartnostalgie.
Mijn opa liet in 1926 een kempenaar bouwen met een houten dichte stuurhut,niet te veel glas er in,want hij had een houten stuurhut besteld.Op de hagenaar in 1932 kwam een open stuurhut met liggend stuurrad,want je kon lekker veel kracht zetten met je kont.Dus eigenlijk terug in de tijd.
Groeten,Arie.
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ook de Jolles is in 1891 gebouwd met een staand stuurwerk.
Toen in 1928 de zeilen er af gingen is er, zoals op de sleepschepen, een stuurwerk met liggend rad gekomen.
Toen in 1928 de zeilen er af gingen is er, zoals op de sleepschepen, een stuurwerk met liggend rad gekomen.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Was eer voor de kruiplijn zeker Theo? Gr. Klaas.
-
- Berichten: 2442
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Rijnvaartnostalgie.
Klaas dat denk ik niet want de stuurstelling met liggend rad was volgend mij hoger dan het oorspronkelijke staande rad.
Mijn oma, is in 1928 volkomen onverwacht, weduwe geworden.
Ze heeft zich toen door een "wat minder goede adviseur" (om me nog eens diplomatiek uit te drukken) wijs laten maken dat deze ombouw verstandig en absoluut noodzakelijk was.
Naar wat ik uit de verhalen begrepen heb, was dat in die tijd "modern".Mijn oma, is in 1928 volkomen onverwacht, weduwe geworden.
Ze heeft zich toen door een "wat minder goede adviseur" (om me nog eens diplomatiek uit te drukken) wijs laten maken dat deze ombouw verstandig en absoluut noodzakelijk was.
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas