Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Heading South
- Bijlagen
-
- received_286044412771564.jpeg (58.78 KiB) 2520 keer bekeken
-
- received_2733445050223909.jpeg (47.53 KiB) 2520 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
reactie op bericht 4-6-2020, een groot deel van de binnenvloot alhier werd constant gepoetst enz. Gezien dat een schippersvrouw in de vroege ochtend de bulb aan de den met een dweiltje afdroogde !. Het volgende jaar netjes aan de sloperij afgemeerd , met autobandjes er tussen. Waarschijnlijk wat ijverige keurders op bezoek gehad. Wie is er wijs, wij westerlingen of die nigerieanen?. Gr
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
het verschil tussen Nigeria en hier dat de schepen hier makkelijk 80 jaar worden door goed onderhoud en dat het spul daar na tien jaar een wrak is.
en natuurlijk is het gros hier eigenaar en heeft een lange scheepvaart achtergrond en daar vindt men het schijnbaar niet belangrijk.
en natuurlijk is het gros hier eigenaar en heeft een lange scheepvaart achtergrond en daar vindt men het schijnbaar niet belangrijk.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Spesial voor Klaas een heele serie foto s van de Balder die voor sloop te koop ligt in Nigeria onder deze link.https://jiji.ng/warri-south/watercrafts ... =20&page=1
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Ik kan er niet bij dat dat scheepje daar niet weg rot. Het ziet er natuurlijk niet fraai uit, maar echt roest zie je niet, zoals bij de meeste andere schepen. Moet wel hoge kwaliteit staal zijn geweest waar ze van gebouwd is.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Het scheepje heeft altijd robuustheid uitgestraald Ed en ook in 1963 zag je nergens roest. Het dek was blank, evenals dat van ons. Wij smeerden er één keer per jaar een mengsel van lijnolie, motorolie en siccatief op. Om te smeren gebruikten we een oude opgerolde wollen sok. Jammer dat de oude steven met verschansing weg is. Tonnage is wel overdreven. Geen 300, maar 215. Gr. Klaas.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Mooi scheepje, jammer dat ze daar ligt...
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.