Re: Rijnvaart Atlas

Alles over binnenscheepvaart
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnatlas 77 Moezel vanaf KM 37 sluis/stuw Müden
Sorry maar de vorige aflevering moest Nr 76 zijn .
KM 37,1 LO sluis en stuw Müden .stijging 4,50 m , bootsluis 18x3,50 ; grote sluis 172x12 m .
Op ongeveer KM 39 RO de Karlsbach .
KM 39,4 RO Karden
KM 39,58 RO ligplaats .
KM 39,98 verkeersbrug Tries - Karden 2 openingen geringste hoogte = 5,91 ; grootste 8,83 m ;opvaart linker opening wijdte = 35,80 en 20 m
KM 40 , 30 LO Treis met Umschlagplatz , Fahrgast anlegestelle en Flaumbach . ; RO Karden met Fahrgastschif anliege stelle
KM 41,8 RO ligplaats
KM 42 , 20 RO fahrgastschif anlegestelle Pommern
KM 43 , 77 tot KM 43,94 RO Umslagplatz Pommern , Fa.Wacht u Co . KG .
KM 42 LO de Pommern Werth ( campings ) en LO Pommerbach en RO de Labersbach .
In de gemeente Pommeren , LO de volgende beken , Domseifen , en Wigertsgraben
Km 47,20 tot KM 47,50 RO ankerplaats .
KM 47 , 50 RO Klotten , met autoveer tevens de volgende beken Fellerbach , Dortebach , Kaderbach , Klottenerbach , R.O.Matheiliger Graben .
KM 51,18 verkeersbrug Cochem - Cond , 1 opening hoogte 6,00 tot 9,09 m wijdte 39,90 m
KM 51,23 tot Km 51,32 , RO Yachthaven Cochem .
KM 51,30 RO Cochem met de Endertbach .
KM 51,54 LO personenveer Cochem - Cond .
KM 51,6 LO Cochem - Cond ;
KM 51,70 tot KM 58,20 RO ankerplaats .
KM 52,50 RO Cochem-Sehl
Na SEhl de Ebernacher Bach en de Kraklebach .
KM 54,9 LO Valvig , met op de RO de Fahsbach .
KM 55,63 autoveer Ernst - Valvig .
KM 56 RO Ernst .
KM 57,9 LO Bruttig
KM 59,0 ,LO Fankel .
KM 59,38 LO Schleuse / Stuw Fankel ; Bootsschleuse 18x3,50 m , Bootgasse Hubh"he 7,00 m . ; RO stuw en waterkrachtcentrale . 1 sluis van 172 x 12 m .
KM 60,20 tot KM 60,60 RO Liegeplatz .
KM 60,40 RO Ellenz
KM 61,10 LO Beilstein met de Hinterbach .
KM 61,16 autoveer Beilstein-Ellenz .
KM 62,50 RO Poltersdorf
KM 62,9 tot KM 63,2 LO ankerplaats ;
KM 63,40 LO Briedern
KM 66,70 LO Mesenich aan de RO de Delchesbach ;
KM 67,85 Schiffswendeplatz , 140 m Doorsnede
KM 67,87 LO Vluchthaven Senheim .
KM 68 LO Senheim en RO Senhals .
KM 68,4 Verkeersbrug Senheim , 2 openingen van 7,11 en 7,27 m hoogte en 66,15 en 37,20 m breedte . Fur die Bergfahrt linke Durchfahrtsöffnung ausgefallen .
KM 69,5 RO Nehren op de LO de Loscherbach .
KM 70 LO insel Taubergrun . en op RO de Lehmerbach
KM 72,36 Ediger met Autoveer .
KM 73,3 tot KM 73,5 LO ankerplaats
KM 73,5 RO Eller met de Ellerbach
KM 73,57 autoveer Eller .
KM 74,05 spoorbrug Eller , 1 opening van 12,00 m doorvaart hoogte en 40,00 m wijdte ( Fahrrinnenbreidte )
KM 75,9 RO Bremm Met de volgende beken , Kirchbach , Geulbach en Fätschelbach
KM 77,5 Verkeersbrug Neef , 1 opening van 8,00 m hoogte en 75,00 m wijdte .
KM 77,8 LO Neef met de Neeferbach .
KM 77,8 tot KM 78,2 RO Äussere Liegeplatz
KM78,3 schleuse St Aldegund met waterkracht centrale . De bootschleuse 18 x 3,5 m stijging 7,00 m en 1 grote sluis Lengte 172 m x 12 m .
KM 79 RO St. Aldegund .met de Fleidersbach .
KM 79,00 tot KM 79,5 RO Ausserer Liegeplatz .
KM 81,7 RO Alf met de Alfbach
KM 81,8 LO Bullay met personenveer en de Talbach .
KM 82,05 RO Bauhafen Alf .
KM 82,74 Brücke Alf-Bulay , gecombineerde spoor en verkeersbrug , 1 doorvaart van 72,20 m wijdt en 8,13 m hoog . Bijzonder onder is de spoorbrug en daar boven de verkeersbrug .
KM 85,26 autoveer Merl
KM 85,3 LO Merl , met Rothesch Bach
KM 87,14 voetgangers brug Zell - Kaimt ; 1 doorvaartopening doorvaart h = 7,50-8,00 , wijdte 50,00 m
KM 87,2 LO Zell met de Zellerbach
KM 87,4 RO Kaim
KM 88,25 RO Kiesverladestelle Bamberg
KM 88,33 Verkeersbrug Zell met aan de RO de Altlayerbach , verkeersbrug 1 opening hoogte tussen 6,00 en 8,58 m en wijdte 42,00 m .
KM 90,6 tot KM 90,99 LO ankerplaats
KM 91,11 LO Briedel , met autoveer , tevens de Briedeler Bach en de Briedelbach
KM 91,31 tot KM 91,6 LO Liegeplatz
KM 93,84 Autoveer Pünderich
KM 93,9 LO Pünderich
KM 95,55 RO station Pünderich
KM 97,63 verkeersbrug Reil , 1 opening , hoogte 6,50 m , en wijdte 39,30 meter .
Onder de brug Kanelsbach , en boven de brug Fischelsbach en de Pfahlbach .
KM 97,50 RO Reil
KM 98,90 LO Burg met op de RO tegenover de Moselstrasse de Burgbach
KM 102 personenveer Enkirch-Kóvenig
KM 102,10 RO Kövenig met beneden veer de Monteneubeilsbach en naasr veer de Grossbach .
KM 102,20 LO Enkirch
KM 102,97 Stuw / elektriciteitswerk en sluis Enkirch . Bootsschleuse 18x 3,50 m , Bootsgasse , verval = 7,50 m . 1 scheepvaartsluis lengte 172 m x 12 m .
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnatlas 78 Moezel vanaf KM 102,97 Schleuse /kraftwerk ENKIRCH .
KM 103,7 RO Schuilhaven Traben . Met bij de vluchthaven de Veitsgraben .
KM 105,9 tot KM 106,15 RO ligplaats
KM 106,69 tot KM 108,86 LO ligplaats
KM 106,97 verkeersbrug Traben - Trarbach ; 2 doorvaartopeningen , h=8,37 m en wijdte 48,14 m ; opening 2 H = 9,00 m en 58,49 m wijdt .
KM 107,1 LO Trarbach met de beken Mühlenbach en Kautenbach en Schulzgraben
KM 107,1 RO Traben .
KM 110 Wasser - und Schiffahrts amtsgrenze . Van Koblenz tot KM 110 Wasser -und Schiffahrt Amt - Koblenz-Mosel ; Vanaf KM 110 tot KM 242 W.-u.Sch -Amt Trier .
KM 110,6 verkeersbrug Wolff
KM 110,6 verkeersbrug Wolf , 1 opening , h= 6,65 m bij 70,00 m wijdte of 7,50 m h bij 20 m wijdte bij een Q = 900 kubiek meter /sec .
KM 111 LO Wolf
KM 111,6 hoogspanningsleidingen
KM 112,4 RO Kröv met de Viehbach
KM 115,34 hoogspanningsleiding
KM 115,84 voetgangersbrug ; Kinheim-Kindel 1 doorvaart van 6,00 ( 7,50 ) bij 70 m wijdte .
KM 116,02 LO Kindel met de Willersbach en de Seifenbach
KM 116,02 RO Kinsheim met de Böngertsbach
KM 116,8 LO Lösnich
KM 117,36 verkeersbrug Erden - Lösnich ; 1 opening van 7,50 m hoog en 74,00 m wijdt
KM 118,3 Erden
KM 119,6 RO Ürzig
KM 121,68 personenveer Rachtig
KM 121,70 LO Rachtig
KM 121,88 hoogspaningsleidingen
KM 122,02 verkeersbrug Zeltingen ; 1 opening van 6,90 m of 8,20 m bij waterafvoer Q = 900 cub meter /sec , wijdte 41 m
km 123,40 Zeltingen met de Niederbach en de Oberbach .
KM 123,85 LOwaterkrachtcentrale en RO sluis , met bootsluis 18 x 3,50 m , bootgasse ,verval 6 ,00 m ; 1 grote sluis van 172 x 12 meter
KM 125,3 tot KM 125,6 LO liegeplatz .
KM 125,6 ROWehlen .
KM 125,68 Verkeersbrug Wehlen ; 1 opening H= 7 m en wijdte = 118 m bij een waterafvoer van 900 cubic meter /sec , is de hoogte 6,5 m en de wijdte 79 meter .
KM 127,1 LO Grach met de Schadbach
KM 127,4 hoogspanningsleidingen .
KM 129,4 LO Bernkastel en RO Kues met op de LO de Tiefenbach en opde RO de Heldengraben en de Goldbach .
KM 129,41 de verkeersbrug Bernkastel - KUes , met 1 opening van 6 m hoog en 60 m wijdt of 7,25 m hoog bij 20 m wijdt .
KM 129,5 tot KM 129,95 RO ligplaats
KM 130,13 schiffswendeplatz van 140 m doorsnede .
KM 130,5 personenveer Bernkastel
KM 130,59 RO vluchthaven Bernkastel - Kues .
KM 130,82 hoogspanningsleiding
KM 131,42 tot KM 131,63 LO Grinderij Gebroeders Keller
KM 132 LO Andel
KM 133,7 RO Lieser met de Wiesgraben en de Lieser .
KM 134,34 verkeersbrug Lieser - Mülheim ; 1 opening van 10,50 m hoog en 77,00 m wijdt .
KM 134,9 LO Mülheim met de Veldenzerbach en de Frohnbach
KM 136,3 LO Brauneberg met de Michelsgraben en de Pohlgraben .
KM 136,7 Autoveer Brauneberg
KM 137,8 LO Filzen
KM 138,9 RO Kesten , met de Driesbach .
KM 141 LO Winrich ,met de Weiersbach
KM141,4 LO waterkrachtcentrale en RO Schleuse Wintrich , Bootsschleuse 18 x 3,50 m , Bootsgasse verval 7,50 m . 1 grote sluis van 172 x 12 meter .
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaartatlas 79 Moezel
Start is Schleuse Wintrich KM 141,40 .
KM 141,56 Hoogspanningsleiding .
KM 142,40 tot KM 142,65 RO ligplaats .
KM 143,84 hoogspanningsleiding
KM 143,9 RO Minheim , en beneden Minheim LO de Rondelbach
KM 144 autoveer Minheim
KM 145 tot KM 145,1 LO houtoverslag Josef Schlöder
KM 145,1 tot KM 145,4 LO ligplaats
KM 145,5 LO Niederemmel-Reinsport
KM 146,8 RO Niederemmel-Müster
KM 147 verkeersbrug Niederemmel-Müstert ; 1 doorvaart opening H=6 m en W= 46,50 ( bij een afvoer van 900 cub meter/sec ,H=7,50 em W = 20 meter )
KM 147 , 45 tot KM 147,75 RO liegeplatz
KM 147,8 RO Piesport
KM 147,87 verkeersbrug Piesport , 1 opening , h= 6 m en W=48 m of bij Q= 900 cub meter/sec 7,50 x 21,50 m
KM 149 RO Ferres
KM 151,3 Dhron met de Dhron bach en op de RO de Zweilbach , Weisshausgraben en de Weierbach .
KM 151,79 verkeersbrug Neumagen met 2 openingen , h=8 m en W = 38,50 m en 8,50 x 43,50 meter .
KM 152,5 LO Neumagen .
KM 155,99 hoogspanningsleiding
KM 156,1 RO Trttenheim
KM 156,16 verkeersbrug Trittenheim met 2 openingen , 6 x 35 m en 6 x 22,50 of 7,50 x 34 en 7,50 x 22,5 meter .
KM 158,13 hoogspanningsleidingen
KM 158,60 LO Liewen met de Schandelbach
KM 160 LO Köwerich met de Grauengraben en autoveer .
KM 161,8 RO Klüsserath , met de Salm , en autoveer .
KM 162,21 Hoogspanningsleiding
KM 163,77 verkeersbrug Thörrich 1 opening H=6,15 x W 73,00 meter
KM 163,8 LO Thörnich met de Büstgraben .
KM 164,15 Hoogspanningsleiding
KM 164,9 RO Ensch met de Kahlbach ; Kantenbach en de Dorfbach .
KM 165,16 hoogspanningsleiding
KM 165,60 LO Detzem
KM 166,10 LO Wegebrücke über Unterhaupt , 1 opening 7 m hoog en wijdte 12 m
KM 166,5 RO Schleich ,beneden de stuw de Elsgraben
KM 166,83 LO Schleuse Detzen ,verval 9 meter , RO Waterkracht centrale , Bootsschleuse 18x3,5 meter ,1 grote sluis van 172 x 12 meter .
KM 168,6 RO Pölich
KM 171,52 verkeersbrug Mehring , 1 opening van H=6,35 m , wijdte = 80 meter ( Bij Q=900cub meter /sec H=7,5 m en wijdte = 20 meter )
KM 171,7 RO Mehring
KM 172,4 tot KM 173 RO liegeplatz
KM 173,25 hoogspanningsleidingen
KM 174 RO Lörsch
KM 174,4 LO Riol met de Molenbach en de Poldergraben .
KM 175,1 RO Longen
KM 175,4 hoogspanningsleidingen
KM 176 LO Longuich ,met de Fellerbach ; Longuicherbach ; Kirsherbach en de Kennerbach .
KM 176 verkeersbrug , 2 openingen 1 van H=6 m wijdte=25,5 m , en 1 van H=6 m wijdte=17 meterof bij Q=900 cub meter /sec is er EEN opening van H=7,5 m x 14 m beschikbaar
KM 177,4 LO Longuich-Kirsch
KM 178,1 RO Schweich , met de Landwehrgraben ; Schweicherbach en de Ermesgraben .
KM 178,11 verkeersbrug Schweich , 3 openingen ; 1 x H=6 m x wijdt 24 m ; 1 x H=6 m x 29 meter en 1x 6m hoog en wijdt 26,5 m ( Bij Q= 900 cub meter /sec 1 x h = 7,5 m bij 20 meter .
KM 178,21 hoogspanningsleiding .
KM 178,3 RO Sportboothafen Schweich
KM 179,2 tot KM 179,45 RO Liegeplatz
KM 179,7 RO Issel
KM 180,39 Hoogspanningsleiding
KM 181,5 RO Quint
KM 182,65 Hoogspanningsleiding
KM 183,7 Schiffswendeplatz , 150 meter doorsnede .
KM 183,87 verkeersbrug Ehrang
KM 184 RO Hafen Trier , vluchthaven .
KM 184 RO Ehrang met de uitmonding van de KYLL .
KM 185,8 LO Ruwer met de Ruwer ; Meierbach ; Grubenbach en de Altbach .
KM 186,7 RO Pfalzel
KM 187,5 Hoogspanningsleidingen
KM 187,56 Spoorbrug Pfalzel met 1 opening H=6 m x 40 meter ( Q=900 cub meter/sec h=7,5 m x 20 meter )
KM 188,6 LO Schiffswerft Boost .
KM 188,8 Biewer , met de Biewerbach
KM 191,31 Kabinen seilbahn
KM 191,4 LO Fahrgastschiffhafen Zurlauben KM 191,5 RO Trier-Pallien
KM 191,69 Verkeersbrug Trier ,nieuwe brug ; 2 openingen ; 1 x 6m h x 25m wijdt en 1 x 6m h x 23,9 m wijdt ( bij Q= 900 cub m /sec 1x 7,5 x 25 m en 1 x 7,5 x 19,50
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnatlas 80 MOESEL
KM 192 LO Trier met de volgende beken , RO Sirzenicher bach ; LO Altbach ; LO Aulbach bij Pacelli Uffer ; LO Kobenbach en de Freyen .
KM 193 LO Umschlagstelle Kranenufer en RO Trier-West .
KM 193,15 verkeersbrug de Römer-Brucke met 2 doorvaart openingen 1 x H=6 m ,wijdt 14 m en 1 x H=6m en wijdt 13,50 m of bij Q = 900 cub meter /sec 1 x 7,5 m H en 12,5 m wijdt en 1x 7,5m x 11,5 m
KM 194,55 verkeersbrug .
KM 194,83 hoogspanningsleiding
KM 195,83 LO Kraftwerk en RO Schleuse Trier , bootsschleuse 18x3,5 meter verval=7,25 m . Tevens 1 grote sluis van 172 x 12 meter .
KM 195,83 LO Feyen
KM 196,4 RO Bauhafen WSA Trier
KM 197,45 RO Sporthafen Trier .
KM 198,6 LO Karthaus
KM 198,9 tot KM 199,2 Liegeplatz
KM 199 Oberkirch
KM 199,47 tot KM 199,84 LO Umsschlagstelle der stad Konz .
KM 198,8 LO Konz
KM 200,34 spoorbrug Konz 2 openingen beide H=6,60 m en 35 m wijdt
KM 200,47 hoogspanningsleiding
KM 200,8 LO monding van de Saar , tussen KM 79 Mettlach en KM 112 Konz voor schepen tot 300 ton bevaarbaar .
KM 201,62 Spoorbrug Igel verwijderd alleen één pijler met knipperlicht .
KM 201,7 LO Umschlagstelle Fa Joh.Wacht
KM 201,73 hoogspannings leidingen
KM 202,6 LO Reinig
KM 202,7 RO Igel met de Beibach en de Schleitbach , en de Stubbach Löwenermühlenbach en de Dörrenbachsgraben .
KM 203,4 LO wasserliesch met de Fuchsgraben , Jotbach ,Albach(RO) , Langsur .
KM 206,87 RO Sauer monding 173 km lang en onbevaarbaar .
KM 206,87 RO Grens Duitsland / Luxembourg , tevens wordt de moezel grensrivier totstuw Schengen . Ook scheiding van één zijde met WSA Trier en Service de la Navigation Luxembourg
KM 205,9 tot KM 206 RO ligplaats personenscheepvaart .
KM 206,07 Autoveer Wasserbillig -- Oberbillig
KM 206,4 tot KM 207,15 RO ligplaats
KM 206,7 LO Oberbillig met de Wottelbach
KM 206,7 RO Wasserbillig
KM 208,15 tot KM 208,35 RO kade met wachtplaats voor de haven .
KM 208, 45 RO Mertert , haven en momding van de Syre
KM 210 tot KM 210,48 Olieprodukten overslag . en de Laafbach
KM 210,3 LO Temmels , met de Nassenbach en Niederbach
KM 212,2 RO Grevenmacher met de Leitsbach ; de Rouderbach en de Keisbaach .
KM 212,32 verkeersbrug Grevenmacher met 2 openingen , 1x 7,85 m Hx 36 m W en 1x 8,11 m H x 36m W .
KM 212,85 LO waterkrachtcentrale en RO Schleuse Grevenmacher , Bootsluis 18x8,5 m ,Bootgasse en verval van 6,25 meter , Grote sluis 172 m x 12 meter .
KM 213,03 tot KM 213,15 LO Verladestelle Trierer Kalk- , Dolomit - u . Zementwerke
KM 213,4 LO Wellen
KM 215,2 RO Machtum
KM 216,1 LO Nittel
KM 216,3 tot KM 216,55 LO Liegeplatz
KM 219,31 RO Ahn
KM 20 LO Rehlingen met de Rehlingerbach
KM 221,7 RO Wormeldange , met de Donwehrbach
KM 221,8 RO kade voor personenscheepvaart
KM 221,9 LO Wincheringen met de Mühlenbach
KM 222,15 Verkeersbrug Wormeldingen ; 1 doorvaartopening van 6,9 m H x 60 m W , bij afvoer van Q=900 cub met/sec h=7,50 x 40 m wijd
KM 223,7 RO Ehnen
KM 224,25 tot KM 224,6 RO liegeplatz
KM 224,5 LO Hettermillen met de Aalbach
KM 225,3 LO Wehr met de Helterbach
KM 225,3 tot KM 226,1 RO Liegeplatz fur Schubverbanden
KM 229,86 LO waterkrachtcentrale ; RO Schleuse Palzem- Stad tbredimus , Bootsschleuse 18x3,5 m , Bootsgasse verval=4 m ; ; 1 grote sluis van 172x12 meter .
KM 230,2 RO Stadtbredimus met de Aalbaach
KM 230,4 LO Palzem met de Bussbach, Palzem ; Ditmarbach ; Kreuzweilerbach ;Mennigergraben ;Engertsbangerbach .
KM 232,4 LO landesgrenze Rheinland-Palz met Saarland .
KM 232,9 tot KM 233,3 RO Liegeplatz
KM 233,4 LO Nennig en RO REmich
KM 230,4 tot KM 233,52 RO Kade voor passagiersschepen
KM 233,43 verkeersbrug Remich ,1 opening 6,00 m H en 35 , m breedt bij een Q=900 cub meter/sec da 6,70 m H x 16 m wijdt .
KM 234,9 RO Kleinmacher
KM 235.7 RO Bech
KM 235,85 tot KM 235,99 RO overslagplaats Bech - Kleinmacher .
KM 236,82 tot KM 237,37 LO Laadplaats Harnstof- und Düngenmittelwerk .
KM 237,4 LO overslagplaats Fa . Hippert .
KM 237 RO Schwebsange
KM 238,1 LO Besch , met de Bescher Mühlenbach
KM 240 RO Remerschen
KM 241,85 LO Perl , in perl de Lonnerbach ,dan de afgedamde Moezel als natuurgebied met de Rollbach ; de Heckenmühlbach ; Pfaffenbach ; en de Gehannesbaur
KM 241,85 RO Schengen
KM 241,95 Verkeersbrug Perl - Schengen , 1 opening van 6 m H en 33 m W , bij q =900 cub m /sec , 7,5 m H en 20 m W .
KM 242,21 LO Bundesgrenze , Saarland -Frankrijk
KM 242,43 LO Schleuse Apach met Bootsschleuse 18 x 3,5 m en verval 4,4 meter Tevens een grote sluis van 176 m x 12 m
KM 243,29 LO Apach met de Ruisseau de Manderen
KM 243,29 RO Landsgrens Luxemburg - Frankrijk , beheer Moezel valt nu onder de Service de la Navigation Nancy .
KM 243,5 tot KM 243,85 LO ligplaats .
KM 244 RO Rudling
KM 244,24 Hoogspanningsleiding
KM 245,5 LO Sierck - les- Bains , met de Montenech
KM246,75 verkeersbrug Sierck - Contz
KM 247 RO Contz-les - Bains
KM 248,4 RO Haute-Contz met de Altbach
KM 249,5 LO Rettel
KM 252,5 RO Berg
KM 254 LO Malling met de Krebach .
KM 254 ROGavisse met de Ruisseau du Boler
KM 254,3 restanten verkeersbrug Malling
KM 256,5 LO Metrich
KM 257,4 LO Koenigsmacher , met de Le Canner
KM 258,08 verkeersbrug over de Unterhaupt , 1 opening van 6,77 m H x 12 m W.
KM 258,18 LO Schleuse Koeningsmacker , verval 3,9 m Sluis 176 x 12 meter ; aan de RO , bootsluis 18 x 3,5 meter .
KM 259,13 LO laadplaats Anhydrite Lorraïne
KM 259,2 RO Cattenom
KM 260,5 LO Basse - Ham met de La Bibiche
KM 262 LO Haute - Ham
KM 262 RO Koecking
KM 263 ROGarche
KM 264,57 en KM 265,15 Hoogspanningsleidingen
KM266,5 Lo Basse-Yutz en RO Manom
KM 267 spoorbrug Thionville - Nord , met 2 openingen , 1x 4,5 m H x 21 m W en 1x 4,6 m H x 20,8 m W
KM 268 verkeersbrug Thionville = Pont des Alliés
KM 268,5 RO liegeplelle
KM 269 LO Thionville ( Diedenhofen
KM 269,15 spoorbrug Thionville - Sud met 1 opening 5 m H x 48,5 m W .
KM 269,58 RO monding des Seitenkanals
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

rijnvaartatlas 81 , Moezel vanaf Thionville
VANAF HIER ZIJN DE RECHTER EN DE LINKER OEVER ZOALS GEBRUIKELIJK ,GEZIEN MET DE STROOM MEDE .
In de WESKA van 1972 staat beschreven dat de Moezel niet overal goed bevaarbaar is , maar dat de waterstand d.m.v. stuwen gereguleerd wordt .
Scheepvaart in het Seitenkanal ;
Kanaalpand tussen KM 269,79 ( sluis Thionville en KM 277,5 Sluis Orne/Richemont is 2,90 meter .
KM 269,79 LO dubbele sluis ( Robert Scuman ) Thionville met Wegebrücke über das Unterhaupt , verval = 4,28 meter ; 2 doorvaartopeningen , 1 sluis ,doorvaart H = 6 m , Wijdte = 12 meter en L = 176 meter ; De andere is doorvart H= 4,10 meter en Wijdte =6 meter , lengte = 40,5 meter .
KM 270,01 tot KM 271,95 LO haven Thionville-Illange
KM 270,5 RO Illange
KM 270,74 hoogspanningsleiding H=47,5 meter
KM 273,07 RO Wegebrücke en LO stuw Uckange met Wegebr"cke met 1 opening van 6 m H x 12 m W .
Na de sluis , scheepvaart weer in de Moezel
KM 273,27 RO stuw Uckange , en LO splitsing omleidings kanaal
KM 273,30 RO Berrange en LO Uckange
KM 273,68 Hoogspanningsleiding H = 15 meter
KM 273,75 Hoogspanningsleiding , H= 18 meter
KM 274,12 Rohrbrucke , 3 openingen alle 6 meter hoog doorvaart wijdte is 21 m , 40 m , en 21 meter .
KM 275 hoogspanningsleiding hoog 15 meter
KM 275,22 verkeersbrug Uckange , 2 doorvaartopeningen van 4,50 m Hoog en wijdte 25 en 40 meter .
KM 275,3 RO Guénange
KM 275, 8 hoogspanningsleiding H=16 m
KM 275,97 hoogspanningsleiding van H=15 meter
KM 276,02 Rohrbrücke met 2 openingen elk 6 m H ,wijdt 25 en 45 meter
KM 276,1 autobahn brücke , 2 openingen van 6 m hoogte ,wijdte 32 en 50 meter .
KM 276,94 hoogspanningsleiding hoogte 15 meter
KM 277 LO Richemont , met rivier ( onbevaarbaar ) Orne
KM 277,03 hoogspanningsleiding h= 23 meter
KM 277,04 monding seitenkanals ; Canal des Mines de Fer de la Moselle ( CAMIFEMO )
Scheepvaart via het CAMIFEMO kanaal
KM 277,16 hoogspanningsleiding H=15 m
KM 277,20 Hoogspanningsleiding H=18 meter
KM 277,31 Hoogspanningsleiding H= 17,50 meter
KM 277,46 Rohrbrücke , 2 openingen elk 6 meter hoog en 1x25 m wijdt en 1x 10meter wijdt
KM 277,56 Dubbelle sluis Orne/Richemont verval = 4,35 meter 2 sluizen afm zijn doorvaart 6m H x 12 m wijdt en 176 m lang ; de andere = 4,60 m H x 6 m wijdt en 40,5 m lang
KM 277,8 Wegebrücke Richemont ; 2 doorvaartopeningen beide 6 m Hoos en 24 m en 10 m wijdt
KM 277,9 tot KM 279,5 LO haven Richemont .
KM 278,5 RO Bousse en LO Mondelange
KM 279,66 Verkeersbrug Mondelange met 1 opening van 6 m Hoog en 28 m Wijdt
KM 279,7 tot KM 280, 25 LO Hafen Mondelange
KM 280,75 Rohrbrücke ; 1 opening van 6 m hoog
KM 280,80 wegebrücke Hagondange
KM 281,12Wegebrucke Hagondange--Ay-sur-Moselle ; 1 opening van 6 m H x 28 m wijdt .
KM 281,25 Hoogspanningsleiding =20 m hoog
KM 281,9 verkeersbrug Talange ; 1 opening van 6 m H x 39 m W
KM 282,29 Wegebrücke Talange ; 1 opening van 6 m H x 28 m W
KM 282,49 LO Talange
KM 282,70 LO toeleidingskanaal naar Hagondanger haven , lengte = 2 km , haven met Wendebecken .
KM 283,22 Wegebrücke ; 2 openingen van 6 meter Hoogte en 24 meter en 12 meter wijdte .
KM 283,41 dubbele sluis Talange , verval = 3,15 meter afmetingen zijn 1x 12x176 meter en 1x 6x40,5 meter
KM 284,47 RO Hauconcourt
KM 284,6 verkeersbrug Hauconcourt ; 1 opening van 6 m hoog x 28 meter wijdt
KM 285,5 LO Maiziéren
KM 286,5 overslagplaats MüllerFréres
KM 286,99 verkeersbrug Amelange ; 1 opening van 6 m hoog en 28 m wijdt
KM 288,07 LO stuw Argancy ;1 opening van 6 m Hoog en 12 m wijdt
Scheepvaart op de Moezel
KM 288,29 RO stuw Argancy , en LO aansluiting Seiten kanal ( CAMIFEMO )
KM 290,63 RO Malroy
KM 291,63 La Maxe
KM 294,05 LO nieuwe haven Metz
KM 294,53 RO Saint Julien
KM 296,04 Spoorbrug Chambiéres ; 1 opening , 6 meter hoog en 40 meter wijdt
KM 296,25 LO aansluiting Seitenkanal
Scheepvaart via Seitenkanal
KM 296,7 verkeersbrug Metz-Nord = Pont Eblé ; 2 openingen 1 opening 6 m Hoog en 24 m Wijdt , en 1 opening 5,22 meter Hoog en 10 m Wijdt
KM 296,85 LO dubbelle sluis Metz-Nord , verval = 4,60 meter ,2 sluiskolken 1 x 12 m wijdt x 170 m lang en 1x 6 m wijdt x 40,50 m lang
KM 297,28 RO Metz en aan de LO de oude haven van Metz .
KM 297,35 verkeersbrug , 1 opening van 5,20 m hoog x 24 meter wijdt
KM 298,37 voetgangersbrug Wadrinau , 1 opening van 6 m hoog x 28 m wijdt
KM 298,5 Sperrtor Wadrinau wijdte is 12 meter
Scheepvaart via de Moezel
KM 298,65 RO wehr Wadrinau en LO aftakking Seitenkanal
KM 298,95 verkeersbrug Pont de Verdun , 2 openingen van 6 meter hoog
KM 302,65 verkeersrug Pont de Moulina-les-Metz .
VOORLOPIG EINDPUNT GROOTSCHEEPVAART .
Volgens beschrijving van Westeuropese Vaarwegen , uitgave van de NPRC uit 1960 .
Bovenloop Moezel .
Tonnage en klasse - indeling . Bevaarbaar voor vaartuigen van 300 ton , klasse 1 .
Grootste toegelaten afmetingen van de vaartuigen
Lengte : 38,50 m ;Breedte : 5,05 m ; Diepgang :1,80 m ( wordt in de toekomst 2,20 meter )
Afmetingen van de vaarweg .
Lengte : 49 km ; Bodembreedte : 10 meter ; Diepte : 2,20 meter .
Kunstwerken .
11 sluizen , minimum schutlengte 39,60 m ; wijdte 6 meter , dempeldiepte 2,20 meter . 40 vaste bruggen , minimum wijdte 6 meter , hoogte 3,70 meter
Plaatsen ;
KM 0 LO Frouard
KM 1 RO Bouxiéres
KM 2 LO Pompey
KM 3 RO Custines
KM 6LO Marbache
KM 9 LO Belleville
KM 13 LO Dieulouard
KM 18 LO Blénod -lés - Pont - á - Mousson
KM 19 LO Pont - á - Mousson
KM 24 LO Norroy - lés - Pont -á - Mousson
KM 27 LO Vandiéres
KM 30 LO Pagny-sur- Moselle
KM 33 LO Arnaville
KM 35 LO Novéant
KM 38 LO Ancy - sur - Moselle
KM 40 RO Jouy - aux - Arches
KM 41 LO Ars - sur - Moselle
KM 44 LO Vaux
KM 45 LO Moulins
KM 47 LO Longeville en RO Montigny
KM 49 LO Ban - Saint - Martin en RO Metz
Tot zover de Moezel . De volgende is de Saar .
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaartatlas 82 Saar .
Daar de Saar een zijrivier van de Moezel is en zo tot het stroomgebied van de Rijn behoort volgt hier een beschrijving met gegevens ontleend uit de Beschrijving van westeuropese vaarwegen der nprc 1960 en deWESKA 1972 .
SAAR .
Gelegen in de landstreek Lotharingen in het noordoosten van Frankrijk ( dep . Mosselle ) en in het Saargebied en het land Rheinland-Pfalz in zuidwest Duitsland . Verbindt het Saargebied in noordenlijke richting met de Moezel , boven Trier , en in zuidenlijke richting door middel van het Canal des Houilliéres de la Sarre met het Marne - Rijnkanaal .
Tonnage en klasse-indeling .
Het zuidenlijke gedeelte ( tot Saarlauter ) is bevaarbaar met vaartuigen van 300 ton , klasse 1 ; het noordelijke gedeelte ( van de Moezel tot Mettlach ) idem , echter in beperkte mate . Het tussenliggende vak , lang 35 km , is vrijwel onbevaarbaar .
Grootste toegelaten afmetingen van de vaartuigen .
Lengte : 38,50 meter ; Breedte : 5,05 meter ; Diepgang : 1,80 m op het zuidenlijke gedeelte ; op het noordenlijke gedeelte bij lage waterstand beperkt tot 0,50 meter .
Afmeting van de vaarweg .
Lengte ;: zuidenlijk gedeelte 44 km ; tussenliggende gedeelte 35 km ; noordelijke gedeelte 33 km ; totaal 112 km . Breedte 20 meter en meer . Diepte in Frankrijk ( eerste 12 km van het zuidelijke gedeelte ) 2,20 m ; in Duitsland A zuidelijk gedeelte 2 meter . B noordelijk gedeelte ongeveer 0,50 meter bij een waterstand van 1 meter aan de peilschaal te Trier .
KUNSTWERKEN
In Frankrijk ( eerste 12 km van het zuidelijke gedeelte )
3 sluizen , minimum schutlengte 41 meter ; wijdte 5,15 meter ; drempeldiepte 2,20 meter.
In Duitsland ( zuidelijk gedeelte ;9 sluizen , minimum schutlengte 38,50 meter ; wijdte 5,20 meter ; drempeldiepte 2 meter .
5 vaste bruggen in Frankrijk , minimum wijdte 5,20 meter , hoogte 6,20 meter .
Aansluitende vaarwegen
Beginpunt : Canal des Houilliéres de la Sarre ( 300 ton) ;
KM 63,40 Saarkohlenkanal gaat over in de Saar
KM 63,65 LO haven Saargemünd 300 meter lang
KM 64,40 RO aanlegplaats spoorwegveer der Steingutfabriek ( bedrijs sinds 1965 gesloten )
KM 64,59 verkeersbrug . Ponte des Alliés ,hoog 7,35 meter
KM 64,87 verkeersbrug hoogte 7,26 meter .
KM 64,87 LO sluis Nr 28 verval 1,29 meter sluis 38,50 x 5,10 meter
KM 64,96 RO landsgrens RO Saarland en LO Frankrijk . Tevens RO monding van de Blies
KM 65,20 RO scheepwerft Wirotius
KM 65,65 spoorbrug Hanweiler - Saargemünd ,hoogte 8,78 meter
KM 66,15 LO aftakking sluisinvaart
KM 66,28 LO voetgangersbrug , 3,84 m hoog en 11 m wijdt .
KM 66,37 LO hangbrug , 3,42 m hoog en 6 meter wijdt
KM 66,40 LO Welferding ( Wölferdingen )
KM 66,69 LO Wendeplatz für Schleppboote
KM 66,81 LO Schleuse Nr . 29 verval 2,24 meter , sluis 38,5 meter x 5,1 meter
KM 66,9 RO Hanweiler en LO aansluiting Schleusekanal
KM 66,9 LO Lixingerbach
KM 67 LO monding des Ruhlinger Baches
KM 69,5 RO Kalksteen laadplaats Auersmacher , Róchling'sche Eisen - und Stahlwerke , Völklingen ( thans buiten bedrijf )
KM 70,60 LO Kolen overslag Grossblittersdorf , Houilléres du Bassin de Lorraine
KM 71,04 LO monding der Altbaches
KM 71,12 afslag Schleusenkanal
KM 71,57 LO voetgangersbrug , H=4,50 m ,wijdte 6 meter , brug bevind zich over het sluizenkanaal aan de linker Saaroever
KM 71,57 RO Klein blittersdorf en LO Grossblittersdorf
KM 72,30 LO keerplaats voor sleepboten
KM 72,67 LO sluis Nr 30met Wegebrückeover het onderkanaal , verval 2,46 meter . Doorvaarthoogte 3,90 meter wijdte kolk 5,10/5,20 x 38,50 meter .
KM 72,70 LO afbiuging sluiskanaal
KM 72,94 gondelbaan
KM 74,20 RO Bübingen
KM 75,3 Lo monding van de Simbaches
KM 75,62 LO grens duitsland met Frankrijk Kilometrering wordt nu 0
KM 0,77 verkeersbrug Güdingen , hoogte 7,20 meter
KM 0,80 RO Güdingen
KM1,125 LO sluis Güdingen ,verval 2,06 meter sluis is 38,50x5,10 meter
KM 2,46 Autobahnbr"cke , h=17,40 meter
KM 2,6-4,1 RO Saardurchstich St.Arnual
KM 2,67 Saartalbrücke , verkeersbrug ,hoogte 10,34 meter
KM 2,85 RO toegang naar overslagplaats der Halberger Hütte
In de insteekhaven de mondingen van de Fechingerbach en de Scheidterbach
KM 3,13 Wirtschaftbrücke St . Arnual . verkeersbrug van 5,25 meter hoog
KM 3,43 - 13,29 RO Saarbrucken
KM 4 RO Invaart naar de haven van Saarbrücken met de volgende overslag ;
KM 4,1 RO einde haventoegang
Overslagplaatsen Saarmülengenossenschaft , Lagers , grindlosplaats Firma Geraldy , Rhenania Lagers , Litwinschüh & Bonk ,
KM 5 RO varwarmingscentrale
KM 5,10 Daalerbrücke voetgangersbrug h=8,80 meter
KM 5,20 RO wasser- und Schiffahrtamt
KM 6,28 Bismarkbrücke , verkeersbrug H=7,55 meter
KM 7,04 Alte Brücke voetgangersbrug h=6,50 hoog en 11,78 meter wijdt
KM 7,35 Wilhelm - Heinrich-Brücke , verkeersbrug ,H=5,28 meter
KM 7,55 RO monding Sulzbaches
KM 7,65 Luisenbrücke , verkeersbrug H=5,76 meter en wijdt 18 meter
KM 8,21 RO monding Fischbaches
KM 8,375 LO sluis Saarbrücken , verval = 2 meter sluis is 40,80 x 6,50 meter
KM 9 Malstatter Brücke , verkeersbrug H=11,38 meter
KM 9,7 LO monding Pulverbaches .
KM 9,77 Schanzenberg Brücke , spoorbrug , H=10,19 meter
KM 10,65 RO overslagplaats der Arbed,Burbacher Hüte
KM 11,24 Gersweiler Brücke , verkeersbrug van 7,71 meter hoog
KM 11,245 RO monding Weiherbaches
KM 11,68 - KM 11,83 RO scheepskeerplaats
KM 13,23 RO Werft Saar
KM 13,29 Saarbrücken ; von KM 3,43 bis KM 13,29
KM 13,29 RO monding Alsbaches
KM 13,80 RO grind verlading Fa Kies-Kontor _Saar
KM 14 LO Gersweiler-Stangemühle
KM 14,195 LO Sluis Luisenthal ,verval = 2,36 m. Sluismaat 40,80 x 6,50 meter .
KM 14,30 LO monding Aschbaches
KM 14,43 RO Luisenthal
KM 14,43 Luisenthaler Bücke
KM 14,64 LO monding der Gehlenbaches
KM 15,07 RO overslagplaats Dykerhof und Widmann 9 thans buiten dienst .
KM 15,43 LO Fenne
KM 15,96 Seilträger-Rohrleitungsbrücke ,hoogte 8,81 meter
KM 17,6 RO overslagplaats , Kreidewerk Hoffmann ( thans buitenbedrijf )
KM 17,8 RO monding der Köllerbaches
KM 17,88 Brücke Fürstenhausen-Völklingen , verkeersbrug ,hoogte 8,50 meter
KM 18,01 LO Völklingen - Fürstenhausen
KM 19,10 RO Overslagplaats der Röchling'schen Eisen -u . Stahlwerke Völklingen .
KM 19,80 RO Völklingen en LO Wehrden
KM 19,83 Wehndener Brücke , verkeersbrug , Hoogte 5,50 m en wijdte 6,60 meter
KM 19845 RO Schleuse Völklingen , verval 1,74 meter sluis l=40,80 - breedte 6,50 meter
KM 20,06 RO Koelwaterinlaat der Röchling'schen Eisen- und Stahlwerk ( RESW ) , Völklingen .
KM 20,265 Rohrbrücke met Kabelpad der RESW Völklingen , hoogte 12,30 meter
KM 20,275 Drahtseilbahn der RESW Völklingen ,hoogte 14,20 meter
KM 20,33 Hüttenbahnbrücke met Kabelsteg der RESW Völklingen ,hoogte 8 meter
KM 20,33 LO koelwaterinlaat Elektriciteit centrale Wehrden
KM 20,42 Kabelsteg der Resw Völklingen ,hoogte 7,10 meter
KM 20,58 Spoorbrug Völklingen - Hostenbach ,hoogte 6,60 meter
KM 20,60 LO monding der Rossel
KM 21,66 Rohrleitungsbrücke mit Kabelsteg der RESW Völklingen , hoogte7,25 meter
KM 22,10 RO overslagplaats der RESW Völklingen
KM 22,285 bedrijfsveer Hosenbach der RESW Völklingen
KM 22,78 LO Koelwater inname der Vereinigten Hüttenwerke Burbach ( ARBED )
KM 23,45 RO Wendeplatz lege schepen
KM 24,85 Vernielde spoorbrug
KM 24,86 LO monding der BIST
KM 25,08 , verkeersbrug Bous - Wadgassen , hoogte 5,85 meter
KM 25,50 RO Koelwaterinlaat der Rohrenwerke Bous
KM 27,81 RO Koelwater inlaat kraftwerk Ensdorf der VSE en RWE
KM 28,871 RO Stuw Saarlois- Linsdorf ( zonder sluis ) Einde scheepvaart verkeer )
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnatlas 83
NECKAR
Geografische ligging .
Gekanaliseerde rechter zijrivier van de Rijn , gelegen in zuidwest Duitsland , in het land Baden - Würtenberg ( boven Heidelberg over 16 km lengte gedeeltelijk in Hessen ) .Voert van de Rijn in zuidoostelijke richting tot Stuttgart .
Tonnage en klasse-indeling ,
Tot Stuttgart bevaarbaar met vaartuigen van 1350 ton , klasse 4 .
Grootste toegelaten afmetingen van de vaartuigen
Boven de sluis te Feudenheim ( km 6,2 ) :
Lengte : 80 meter , met vergunning 100 meter . Breedte : 10,25 m , met vergunning 11,40 meter .
Afmetingen van de vaarweg ,
Lengte : 188 km tot Stuttgart . Breedte : 30 m en meer in de kanaalgedeelten , 36 m en meer in de riviervakken . Diepte : beneden de sluis te Feudenheim afhankelijk van de waterstand , overeenkomend met de stand aan de peilschaal te Mannheim; boven de sluis tenminste 2,50 m .
Kunstwerken ;
23 sluizen , waarvan 3 ( Horkheim , Lauffen en Hessigheim ) enkele , de overige zijn dubbele sluizen ; schutlengte 110 m , wijdte 12 m .
83 bruggen , minimum wijdte 12 m , minimum hoogte 5 m + H.S.W. ( Rijn ) beneden de sluis te Feudenheim , 5,30 m + H.S.W. ( Neckar ) boven deze sluis . Een uitzondering hierop vormt de spoor(boog )brug te Ladenburg ( km 13,19 ) , welke bij normaal stuwpeil over 10 m breedte een hoogte heeft van 6 m , terwijl over 21 m breedte slechts 4,50 m hoogte beschikbaar is .
3 waterkeringen , minimum wijdte 26 m , hoogte 6 m + H.S.W.
Beheer van de vaarweg .
De Neckar is in beheer bij de Wasser- und Schiffahrtsdirektion Stuttgart , behoudens de eerste 5,8 km vanaf de Rijn , die bij de W.S.D. Mainz in beheer zijn .
Aansluitende vaarwegen
Beginpunt : Rijn ( 2000 ton en meer ) bij km 428,2 .
Eindpunt : Neckar , richting Plochingen ( nog niet bevaarbaar , zie onder opmerkingen ) .
Opmerkingen .
De Neckar is vanaf Mannheim tot Stuttgart gekanaliseerd . In de loop der jaren zijn op drie na alle sluizen op dit traject voorzien van een dubbele schutkolk ; bij de laatste drie ( Horkheim , Lauffen en Hessigheim ) is een tweede kolk in aanbouw ( 1960 ) . Men verwacht deze in 1961 in gebruik te kunnen nemen . In het aansluitende nog te kanaliseren gedeelte van de rivier tussen Stuttgart en Plochingen zijn 3 stuwen en 4 sluizen ( te Obertürkheim , Esslingen , Oberesslingen en Altbach ) van gelijke groote als de reeds bestaande ontworpen . Van dit 14 km lange traject zijn reeds 6,4 km van het vaarwater gereed ; na het voltooien van de resterende 7,6 km en de bouw van de sluizen en stuwen zal de Neckar tot Plochingen bevaarbaar zijn met 1350 - tons schepen . Met deze werkzaamheden zal worden aangevangen zodra de in de vorige alinea genoemde 3 sluizen zijn verdubbeld . Op het gedeelte tussen de sluis te Feudenheim en die te Hofen ( km 176,26 ) is het vaarwater doorlopend , boven Hofen hier en daar bebakend door middel van rode en zwaete drijfbakens , welke rood , resp . wit reflecterend zijn .
Op de Neckar is de Binnenschiffahrtstrassen-Ordnung van kracht , waarin onder deel 2 speciale bepalingen voor deze vaarweg zijn opgenomen . Voor het bevaren ervan dient men in het bezit te zijn van een schippers- en scheepspatent , waartoe eventueel dergelijke patenten voor de Rijn kunnen dienen .
Op de kanaalgedeelten mag geen ligplaats worden genomen , in het havengebied van Manheim is dit slechts geoorloofd op de als zodanig aangegeven plaatsen . De scheepvaart is boven de Kurpfalzbrug te Manheim ( km 3,175 ) verboden zodra de waterstand stijgt tot de aan de sluizen aangebrachte hoogwatermerken . Beneden de sluizen te Feudenheim is de vaart evenens gestremd bij Rijnwaterstanden van 7,60 m en meer aan de peilschaal Mannheim .
Op de kanaalgedeelten geldt een minimum snelheid van 5 km per uur ( niet voor kleine vaartuigen ) . De maximum toegelaten snelheid bedraagt , afhankelijk van het soort vaartuig , op de riviervakken 14 tot 18 km per uur , , op de kanaalgedeelten 9 tot 14 km per uur ( zie B.S.O. ).
Nachtvaart is op de gehele Neckar toegestaan . De sluizen worden echter in het algemeen des nachts niet bediend , op zon- en feestdagen in beperkte mate , waarbij wordt opgemerkt , dat men er naar streeft de scheepvaart bij de sluizen zoveel mogelijk te verwerken , waartoe veelal vóór en na de vastgestelde tijden naar behoefte geschut wordt . De bedieningstijden worden regelmatig door de beheerder bekend gemaakt . Ter bevordering van een vlotte gang van zaken bij het schutten is sedert kort een z.g. startplaats-systeem ingesteld , hetgeen inhoudt , dat een door middel van borden afgebakend gedeelte van de ligplaatsen bij de sluizen ( de "startplaats ") vrij dient te worden gehouden voor schepen , die per luidspreker worden opgeroepen zich daarheen te begeven en daar het vrijgeven van de invaart af te wachten .
Wanneer bij een sluis meer dan 5 schepen op schutting wachten , moet ieder nieuw aankomend vaartuig bij het sluispersoneel worden aangemeld ter vaststelling van de volgorde van schutten .
Scheepvaartrechten worden geheven volgens het "Tarif für die Schiffahrtsabgaben auf dem kanalisierten Neckar ".
Op 27 plaatsen wordt het scheepvaartverkeer gekruist door overzetveren .
Ontworpen Neckar- Donau - verbinding .
Tussen de Neckar te Plochingen en de Donau te Ulm is een verbinding ontworpen door middel van een 60 km lang kanaal , waarbij men het hoogteverschil tussen beide rivieren van 215,80 meter denkt te overbruggen door een dubbele sluis bij Plochingen ( verval 8,80 m ) en 2 "hefwerken ", n.l. één boven de sluis Plochingen en één bij Göppingen . Deze hefwerktuigen welke een niveauverschil van resp 100 en 107 m moeten overwinnen , stelt men zich voor als een hellende baan , waarlangs de schepen in met water gevulde bakken , die electrisch worden voortbewogen , worden getransporteerd . Het resterende ( op Donau-niveau liggende ) traject door de Zwabische Jura , het gebergte dat de scheiding vormt tussen de stroomgebieden van Neckar en Donau , is geprojecteerd via een stelsel van drie tunnels . Het kanaal zou , evenals de in aansluiting daarop te kanaliseren Boven Donau tussen Ulm en Kelheim , bevaarbaar worden voor vartuigen van 1200 á 1350 ton .
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnatlas 84
Neckar 2
Beschrijving vaarweg rivier NECKAR , volgens de Westdeutscher Schiffahrts- und Hafenkalender 1972 .
km 0 LO Monding in de Rijn bij Rijn KM 428,20 .
KM 0,69 RO Invaart naar Kammerschleuse , ( industriehaven )
KM 1,42 LO invaart Binnenhaven
KM 1,93 LO invaart Verbindingskanaal
KM 2,19 Jungbuschbrücke (verkeersbrug ) ; 1 opening van 5 m hoog en 100 m wijdt .
KM 3 RO Mannheim-Neckarstadt en LO Mannheim
KM 3,18 Kurpfalzbrücke( Friedrichsbrücke ) ; verkeersbrug met 1 opening van 6,09 m hoog en 55m wijdt
KM 3,94 Friedrich-Ebert-Brücke ; verkeersbrug met 1 opening van 5,30 m hoog bij 65 m wijdt
KM 4,60 grens van WSA Mannheim met WSA Heidelberg
KM 4,76 RO aftakking van het Seitenkanals
KM 4,75 tot KM 12,20 scheepvaart via Seitenkanal der Staustufe Ladenburg .
KM 5 tot KM 6 RO Kanaalverbreding ( Vierschiffig mit Anlegestelle der stad Mannheim .
KM 6,09 Riedbahnbrücke , Spoorbrug met 1 opening van 7,76 m hoog en 30 m wijdt
KM 6,14 Strassenbrücke am Unterhaupt , met 2 openingen , 1x 6,03 m hoog en 12 m wijdt en 1x 6m hoog en 12 m wijdt .
KM 6,21 RO Dubbele sluis Feudenheim , verval aan de hand van de waterstanden tussen de 5,60 m en 10,00 meter ; afmetingen 2x 12mwijdt en 110,00 m lang , vaarwaterdiepte 2,50 meter . Op de LO een orderstation .
KM 6,50 LO Manheim - Neu -Ostheim
KM 7,26 Autobahnbrücke in aanbouw
KM 7,50 RO Mannheim-Feudenheim
KM 7,50 verkeersbrug over Seitenkanal ; 1 doorvaartopening van 6 m hoog en 46,40 m wijdt .
KM 8,08 LO Kraftwerk Freudenheim
KM 8,73 Autobahnbrücke Seckenheim , met 1 doorvaartopening van 7,30 m hoog en 31,50 m wijdt .
KM 9,74 Kreiswegbrücke Ilvesheim ( verkeersbrug ) , met 1 doorvaartopening , met 1 opening ,van 6 m hoog en 24 m wijdt .
KM 10,10 LO Ilvesheim
KM 10,36 Feldwegbrücke Ilvesheim , met 1 doorvaartopening van 6 m hoog en 35 m wijdt
KM 11,20 tot KM 11,60 RO overslag bedrijf Ladenburg
KM 11,66 Hochwasserabschluss ( hoogwaterstuw ) met 1 doorvaartopening van 6 m hoog en 40 m wijdt .
KM 11,67 Strassebrücke Ilvesheim - Ladenburg , met 1 doorvaartopening van 6 m hoog en 40 m wijdt .
KM 12,01 LO Wehrkraftwerk Ladenburg und Stauwehr im Neckar mit Bedienungssteg
KM 12,2 RO aansluiting Seitenkanaal .
SCHEEPVAART VIA NECKAR
KM 13,19 RO Ladenburg
KM 13,19 Spoorbrug Ladenburg met 3 Stenen BOOGVORMIGE doorvaartopeningen ,bij normale waterstand elk een doorvaart van 5,80 m hoog bij 10 m wijdt of 4,30 m hoog bij 21 m wijdt .
KM 14,20 LO Neckarhausen met autoveer
KM 16 LO Edingen
KM 16,34 tot KM 16,43 LO overslag Edingen ( Fa. Kling. AG )
KM 17,20 RO Schwabenheimer Hof .
KM 17,30 RO aansluiting Seitenkanal
KM 17,30 tot KM 22,70 scheepvaart via seitenkanal Staustufe Wieblingen
KM 17,51 Verkeersbrug am Unterhaupt , met 2 openingen van 6,70 m hoog en 12,00 meter wijdt .
KM 17,68 RO dubbelsluis Schwabenheim , verval 8,70 meter afmetingen der beide kolken 12 m breed en 110,00 meter lang .
KM 18,04 LO waterkrachtcentrale Schwabenheim
KM 18,48 Autobahnbrücke ,met 1 doorvaartopening van 6,59 m hoog en 41,oo m wijdt .
KM 20,20 LO Wieblingen
KM 22,41 LO stuw in de Neckar .
KM 22,42 LO werkverkeersweg met voetgangersweg over Neckar en zij kanaal , met 1 doorvaartopening van 5,97 m hoog en 30 m wijdt
KM 22,47 LO stuw met waterkrachtcentrale Wielingen .
KM 22,70 RO aftakking met Seitenkanal .
KM 22,52 tot KM 23,00 LO stad omslagplaats Heidelberg .
KM 22,7 tot KM 27 ; RO Heidelberg-Neuenheim en LO Heidelberg . In deze gemeente komen de volgende beken in de Neckar ; RO Mausbach ; LO Schlierbach ; RO 2x Neckar en LO Neckal .
KM 23,04 Ernst Walz Brücke verkeersbrug met 1 opening van 6 m hoog en 35 m wijdt
KM 23,75 personen veer
KM 24 tot KM 24,6 RO aanlegplaats der stad Heidelberg
KM 24,1 tot KM 24,5 LO Schiffsliegeplatz
KM 24,2 Theodor - Heuss - Brücke , verkeersbrug met 2 openingen van elk 6,25 m hoog en 20 m wijdt
KM 24,5 tot KM 25,48 LO aanlegplaats der Stad Heidelberg
KM 24,87 personenveer
KM 25,45 Karl - Theodor - Brücke , verkeersbrug met 2 openingen elk 6 m hoog en 18 m wijdt
KM 26,06 RO stauwehr met bedieningsweg en LO voetgangersbrug over de Schleusenunterhaupt met 2 openingen elk 6,28 m hoog en 12 m wijdt .
KM 26,14 LO dubbele sluis Heidelberg , verval 2,60 meter beide sluiskolken 12 m breedt en 110 m lang .
KM 27,8 tot KM 30 RO Ziegelhausen en Lo Schlierbach
KM 27,9 personenveer
KM 29,1 personenveer
KM 29,5 Verkeersbrug Ziegelhausen met 1 opening van 8,65 m hoog en 35 m wijdt
KM 30,77 RO kraftwerk Neckargemünd
KM 30,78 RO Stauwehr
KM 30,79 RO bedieningsweg ,LO , voetgngersbrug over sluiscomplex met 2 openingen van elk 8,25 m hoog en 12 m wijdt .
KM 30,86 LO dubbele sluis Neckargemünd verval 3,9 meter , elk der kolken 12 m breedt en 110 m lang
KM 32,8 t0t KM 34,9 LO Neckargemünd met de mondingen van de volgende waterlopen Kümmlbach; rivier de Elsenz lengte 53,2 km ; HerbachGiesbach , en de Neckarberggraben .
KM 34,12 verkeersbrug Neckargemünd = Friedensbrücke met 2 openingen elk van 6,7 m hoog en 1x 40 m wijdt en 1 van 25 m wijdt .
KM 34,20 LO Elsezmündung , Schutzhafen für kl.Fahrzeugen , Bauhof WSA . Heidelberg
KM 34,30 RO Kleingemünd
KM 34,35 personenveer
KM 34,35 tot KM 34,5 LO laadoever ( Lauer )
KM 34,52 Spoorbrug Neckargemünd met 1 opening van 8,14 m hoog en 35 m wijdt .
KM 36,35 RO landsgrens Baden Würtenberg en Hessen .
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaart atlas 85
Neckar 3
KM 36,5 LO Rainbach
KM 38,31 tot KM 38,54 RO aanlegplaats
KM 38,58 tot KM 38,65 RO overslagplaats
KM 38,50 RO Neckarsteinach , met de beken Steinbach ; Bittersbach en de Lanzenbach .
KM 38,57 personenveer
KM 39,23 RO Kraftwerk Neckarsteinach ; LO stauwehr mit Bedienungssteg
KM 39,22 verkeersbrug am Unterhaupt met 2 openingen elk 8,99 m hoog en 12,00 m wijdt .
KM 39,30 dubbele sluis Neckarsteinnach verval 4,70 meter , beide sluizen zijn elk 12 , 00 m breedt en 110,00 m lang .
KM 39,90 RO scheepswerft Ebert
KM 40,15 Bootswerft Ebert
KM 40,40 LO Mückenloch
KM 40,68 tot KM 40,95 RO overslagplaats
KM 43,3 LO Neckarhäuser Hof met de Finsterbach
KM 43,44 Autoveer
KM 43,5 RO Neckarhausen
KM 43,7 LO landesgrenze Baden - Wurtenberg met Hessen
KM 46,9 tot KM 47 RO overslagplaats
KM 47,3 RO Hirshorn met de Lachsbach
KM 47,65 RO Stauwehr mit verkeersbrug
KM 47,67 LO Kraftwerk Hirschhorn met brug , brug met 2 doorvaartopeningen van elk 9,05 m hoog en 12,00 m wijdt KM 47,74 LO dubbelle sluis verval 5,30 m ,beide kolken elk 12 m breedt en 110,00 m lang
KM 48,30 LO Ersheim , met natuurgebied de Moosklinge met de Seitelsbach en de Klingenbach
KM 48,9 tot KM 49 LO overslag plaats
KM 49,80 LO Landesgrenze Hessen - Baden Würtenberg
KM 52,80 RO Landesgrenze Hessen - Baden Würtenberg
KM 54,8 personenveer ,LO Pleutersbach
KM 57,32 RO Eberbach met de volgende uitwateringen ;Igelsbach ; Gammelsbach ;Itter ; Holderbach ; Klingengraben ; en LO Rotenbach ;Krösselbach
KM57,32 LO Eberbach - Neckarwimmersbach
KM 58,04 RO 600 meter ladeufer
KM 57,32 personenveer , alleen in de zomer
KM 57,6 personenveer .
KM 57,87 verkeersbrug Eberbach met 1 opening van 7,66 m hoog en 36 m wijdt .
KM 59,50 LO Rockenau
KM 61,36 RO kraftwerk Rockenau met Stauwehr met Bedienungssteg , 2 doorvaartopeningen van elk 9,65 m hoog en 12 m wijdt .
KM 61,43 Dubbelle sluis Rockenau ,verval 6 meter beide kolken elk 12 m breed en 110 m lang
KM 63,05 personenveer
KM 63,10 RO Lindach
KM 65,80 RO Zwingerberg met de Schlossbuchlein
KM 66,37 autoveer Zwingenberg
LO natuurgebied de Zwerrenberg met de Wolfsschlucht
KM 69,65 tot KM 69,77 RO Lauer Neckargerach , in Neckargerach de volgende uitwateringen , RO Koppenbach ; RO Seebach ; LO Bachelsgraben ; LO Krebsbach ; RO Flursbach ; en RO Mordklinge
KM 69,80 Autover Neckargerach .
KM 70,86personenveer Guttenbach
KM 70,90 LO Guttenbach
KM 72,14 LO Kraftwerk Guttenbach met Stauwehr met Bedieningssteg , 2 doorvaartopeningen van elk 9,10 m hoog en 12 m wijdt
KM 72,21 RO dubbelle sluis Guttenbach ,verval 5,30 meter de kolken elk 12 m breed en 110 m lang .
KM 75,80 Ro Binau met de Tännichklinge
KM 75,87 personenveer Binau
KM 77,15 LO havenbekken met losplaats Nucliare centrale Obrigheim
KM 77,16 RO Moosbach met de Ludolfsklinge en de ELZ,
KM 80 RO + LO Wasser - und Schiffahrts- amtsgrenze , Wasser und Schiffahrtamt Heidelberg / Wasser - und Schiffahrtsamt Heilbron
KM 80,48 verkeersbrug Diedesheim - Obrigheim , met 1`doorvaartopening van 8,2 m hoog en 60 m wijdt .
KM 80,70 RO Diedesheim , Ladestelle ; en LO Obrigheim , ladestelle , en de beken Klingenb"chle en de Heiligenbach
KM 80,72 LO aanlegplaats passagiers schepen
KM 81,64 RO aanlegplaats passagiers schepen .
KM 81,90 RO Neckarelz, Laadplaats
KM 82,14 spoorbrug Neckarelz , bovenbouw verwijderd , 1 doorvaartopening van 40 m wijdt .
KM 82,50 LO gipswerk met overslagplaats
KM 83,70 LO Hochhausen met de Erlenbach
KM 85,88 RO Neckarzimmeren , kraftwerk Neckarzimmeren en stauwehr met bediennungssteg , 2 doorvaart openingen ,elk 8,10 m hoog en 12,00 m wijdt .
KM 85,95 dubbelle sluis Neckarzimmern ,verval 5,60 m ,elke kolk 12 m breed en 110 m lang
KM 86,25 RO aanleg plaats passagiersschepen en in de gemeente de beken Lutterbach en de Steinbach
KM 86,62 tot KM 86,87 RO overslag plaats Gemeinde Neckarzimmen
KM 87,10 LO scheepswerft Balkheimer
KM 87,30 LO vluchthaven Hassmersheim
KM 87,58 tot KM 87,83 LO overslagplaats Portland -Zementwerke Heidelberg
KM 87,83 tot KM 88,30 LO overslag Hassmersheimer Fa Emil Klee & Co
KM 88,17 autoveer Hassmersheim
KM 88,24 LO aanlegplaats passagiersschepen . In Hassmersheim de mondingen van de Dölchengraben en de M"hlbach
KM 89,60 RO Böttingen
KM 92 LO Neckarmühlbach , met aanlegplaats voor passagiersschepen .
KM 93,30 RO Gundelsheim , laadplaats , en mondingen van de Anbach en de Lohrgraben
KM 93,77 RO kraftwerk Gundelsheim en stauwehr op KM 93,78 met 2 doorvaartopeningen , elk 8,20 m hoog en 12 m wijdt .
KM 93,79 verkeersbrug Grundolf -Brücke
KM 93,86 LO dubbelle sluis Grundelsheim ,veval 4,20 m , 2 kolken elk van 12 m bredt en 110 m lang .
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Re: Rijnvaart Atlas

Bericht door ossebaar.j »

Rijnvaartatlas 86 .
Neckar 4

KM 94,20 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 94,23 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 95,80 personenveer met op LO Heinsheim met de Gässnerklinge .
KM 97,90 RO Offenau met laadplaats
KM 99,80 LO Wimpfern am Berg , met de mondingen van Huckenbach ;Klinge;Alte Steige en de Mersch .
KM 100,05 LO aanlegplaats voor passagiersschepen
KM100,14 verkeersbrug Wimpfen am Berg , met 1 doorvaart opening van 6,5 m hoog en 54 m wijdt
KM 100,02 en KM 100,05 LO aanleg plaats passagiersschepen
KM 100,5 RO overslagplaats Fa.Erath
KM 100,50 LO Saline Ludwigshal
KM 100,6 LO overslagplaats Wimpfen
KM 100,9 RO mundung der Jagst ,onbevaarbare rivier van 195 km .
KM 100,9 LO Wimpfen im tal
KM 101,6 RO Bad Friedrichshall - Jagstfeld
KM 101,72 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 101,74 RO aanlegplaats passagiersschepen
KM 101,83 Spoorbrug Jagstfeld met 2 openingen elk 6,89 m hoog en 18 m wijdt
KM 102,25 tot KM 102,9 LO overslagplaats der Fa.Brand-Purina
KM 102,9 RO afbuiging Seitenkanal , tussen KM 102,9 tot KM 107,9 scheepvaart im Seitenkanal der Staustufe Neckarsulm - Kochendorf
KM 103 RO monding Salinenkanal
KM 103,1 RO Mündung des Kocher ,onbevaarbaar lengte 169 km
KM 103,2 tot KM 103,6 RO aanlegplaats der Saline Friedrichshall ; Schacht Köning Wilhelm
KM 103,6 LO aanlegplaats passagiersschepen
KM 103,82 LO verkeersbrug over de Schleusenunterhaupt , met 2 openingen , elk 6,2 m hoog en 12 m wijdt .
KM 103,83 Kraftwerk Kochendorf
KM 103,89 RO dubbelle sluis Kochendorf met Orderstation , verval 8,00 meter 2 kolken elk 12 m breedt en 110 m lang .
KM 104,1 RO Bad Friedrichshall - Kochendorf
KM 104,3 LO Untereisesheim
KM 105,6 tot KM 106,1 RO aanlegplaats Neckarsulm 500 meter
KM 106,38 tot KM 106,46 RO Aanlegplaats Spohn 80 meter
KM 107 RO Neckarsulm , met scheepswerft en monding Sulm
KM 107,14 RO verkeersbrug over seitekanal , en LO Stauwehr met verkersbrug over de Neckar , met 1 opening van 6 m hoog en 15,25 m wijdt
KM 107,64 tot KM 107,72 LO uitwijkplaats
KM 107,75 Autobahnbrücke met 1 opening van 8,60 m hoog en 70 m wijdt .
KM 107,5 RO aansluiting Seitenkanal
KM 109,30 tot KM 109,70 RO overslagplaats van Dampfkraftwerk Heilbron der EVS
KM 110,03 verkeersbrug Neckargartach met 2 openingen , 6,50 m l hoog en 33 m l wijdt ( bergfahrt )
.e3n 6,5 . r. hoog en 31 m 30 m wijdt r. talfahrt ,
KM 110,10 LO Neckargartach
KM 110,17 LO Aanlegplaats voor passagiersvaart
KM 110,46 RO overslagplaats Rohrbach Huber
KM 110,5 RO monding der oude Neckars
KM 110,6 tot KM 113 RO overslaghaven ong. 24 ha ,2,20 km Kaaimuur .
KM 111,95 verkeersbrug : Peter -Bruckmann - Brücke . met 1 opening van 8,45 m hoog en 80 m wijdt
KM 112,3 LO overslagplaats Fa . Kress
KM 113,19 spoorbrug Heilbronn , met 2 doorvaartopeningen van elk 5,55 m hoog en 13,90 m wijdt
KM 113,22 voetgangers brug met 2 dorvaartopeningen elk 5,55 m hoog en 13,90 m wijdt
KM 113,27 RO aanlegplaats passagiersvaart
KM 113,5 RO Stauwehr met verkeersbrug ; Otto - Konz - Brücke met 2 openingen van elk 5,65 m hoog en 12 m wijdt .
KM 113,59 LO Dubbelle sluis Heilbronn ,verval 3,20 meter 2 kolken elk 12 m breed en 110 meter lang . Tevens in Heilbronn RO monding Schozach
KM 114,11 verkeersbrug de Bückinger Brücke met 1 doorvaart van 6 m hoog en 76 m wijdt .
KM 114,2 RO aftakking oude Neckar ( Kraftwerkoberkanal )
Schiffahrt im alten Neckar , km 110,5 --112,7 Á .
Einfahrt vom Unterstrom bis Bleichinselbrücke km 112,7 A
A = Kilometriering für den Altneckar
KM 110,76A Haven spoorwegbrug , met 1 opening van 6,10 m hoog en 40 m wijdt .
KM 110,78 A spoorbrug over de haveninfahrt , RO Salzwerk Heilbronn,private haven 176a .m
Met 1 opening van 5,90 m hoog en 18 m wijdt .
KM 111 tot KM 112,56 A , RO Heilbronn , laad en lagerplaats
KM 112,,20 A LO scheepsaanlegolaats
KM 112,30 tot KM 112,45 LO Sleepscheepvaart op de Neckar AG .
KM 112,55 .A. Einde liglplaats Kress
KM 112,56 A RO Bauhof WSA Heibron
KM 112,65 A LO aanlegplaats passagierschepen
KM 112,73 A Bleichinselbrücke , bovenste einde der Grossschiffahrt . met 1 opening van 5,15 m hoog en 16 m wijdt
KM 112,87 A LO Wilhelmschleuse ( Bootsschleuse verval 3,2 meter ) kolkbreedte 4,5 m en lengte 35 meter
KM 113,14 RO Kraftwerk Heilbronn im Altneckar .
Schiffahrt im Neckar
KM 114,96 Voetgangers en fietsbrug bei Sontheim met 1 doorvaartopening van 6 m hoog en 40 m wijdt .
KM 115 LO Bóckingen
KM 115,3 RO Sondheim .
KM 116,9 RO aftakking Neckar Seitenkanal .
Schiffahrt im Seitenkanal der Staustuffe Horkheim , KM 116,9 tot !@)
KM 117,46 RO Horkheim verkeersbrug met 2 openingen elk 6 m hoog en 12 m wijdt .
KM 117,47 LO kraftwerk Horkheim
KM 117,53 RO Dubbelle sluis Horkheim , verval 7,3 meter ,2 kolken elk 12 m breedt en 110 meter lang .
KM 117,9 LO Klingenberg
KM 119,76 RO Hochwasserbeschluss mit Feldwegbrücke , met 1 opening van 4 m hoog en 30,50 m wijdt .
KM 119, 9 LO Stauwehr im Neckar mit bedienungssteg .
KM 120 RO afbuiging van het seitenkanal .
Schiffahrt im Neckar
KM 123,7 RO Aftakking van hetUnterkanal des Zementwerken Laufen met schiffanlegen stelle
KM 124,2 ro Abzweiging des Unterkanals des Zementwerken Laufen mit Schiffsanlege stelle .
KM 124,2 RO afbuiging des Setenkanal en LO Vogelinsel , met Spersignaal en de Liebersteiner Bach
Plaats reactie