Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Wie weet?

Bericht door Arie »

karelzijpe schreef: 06 jul 2020 17:24 Klopt allemaal Arie, de ex. Schiedam VI had een z.g. Campagne-dek achterop.
Op topic "Zwaans en v.d. Heuvel blz. 3 en 4 wordt hij uitvoerig besproken, met z'n Rennes motor, ben zelf nog aan boord geweest in 1960 als Schiedam VI .
Later omgebouwd tot tankertje Butomus met Daf 120 pk incl. blower als Zwaantje 5 is er een 165pk Daf zonder blower in gegaan.

https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... de=R17899N

Schipper Bakker voer met Zwaantje 5 in het bunkerwerk voor Transol en heeft het werk en het schip overgenomen en de naam veranderd.
Zeker vergeten hier en daar wat te melden.

Bij RN 410 zie je de naam Anwija verschijnen, later de Dordrecht 17 wordt ook de Anwija.

Karel
Dank voor je antwoord Karel.
Leuk de beschrijving en de tekening van de van Rennes motor, ik heb zo een van Rennes één keer gezien die stond in een kleine Shell bunkerboot van Henk Wesselius uit Maassluis, was 60 pk en volgens Wesselius een heel goed "karretje" jammer dat de foto van het scheepje met image shack voor mij niet te openen is, want zowel bij binnenvaart EU als bij vereniging de binnenvaart is deze Zwaantje 5 niet te vinden.
Maar al met al, mijn geheugen had het het toch goed😁

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Wie weet?

Bericht door Tim76 »

Binnenvaarder schreef: 09 jul 2020 09:34 Dinsdagmiddag heb ik een rondje Ridderkerk - Dordt etc, gefietst. BIj de Papendrechtsebrug aangekomen ging deze net voor mijn neus open, slb Neptun 11, passeerde.
Kwam met een andere fietser aan de praat en deze maakte de opmerking dat deze brug gemiddeld IEDER UUR open gaat. Klopt dit? Mijn gevoel zegt gemiddeld één x per dag.
Mvg.
Geert
Rond 11.00 uur? Dan stonden we voor dezelfde brug :lol: :lol: Ik was wel met de auto... :P Mijn tandarts zit (vooralsnog, hij verhuist over een half jaar) aan de Buiten Walevest en daar was ik naar onderweg. Gijs Vreugdenhil is een echte schipperstandarts, begonnen op de Zwarte Zwaan in de Maashaven samen met zijn vrouw Rinske en nu al heel wat jaren in Dordrecht gevestigd. Je kunt voor de deur afmeren èn, een heel belangrijk pluspunt, elke werkdag op het spoedspreekuur terecht. En het korte-termijn-plannen vind ik heel fijn: vandaag bellen is overmorgen een afspraak. Bij de meeste tandartsen zit je 3 maanden vooruit, áls dat al lukt...

De Neptun waar we op wachtten voer toen ik daar aankwam al ter hoogte van de Buiten Walevest. Kun je nagaan. Nou moest ik nog een ommetje rijden omdat de Engelenburgerbrug even verdwenen is, maar toch... Wat aantal brugopeningen betreft valt het wel mee, geloof ik. Ook de duur van een opening is voor zo'n groot object meer dan acceptabel. Maar als je natuurlijk op de heen- èn op de terugweg moet wachten (en dan regent het natuurlijk ook nog, of het waait hard en het is koud) dan vertekent dat het beeld behoorlijk. Automobilisten vermijden ook files om maar te kunnen blijven rijden. Ook al scheelt het maar enkele minuten of zijn ze zelfs langer onderweg, als je in beweging blijft dan lijkt het toch meer op te schieten dan dat je maar staat te staan...

Groeten van Tim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Tim,
Ik stond voor de opening van 13:50.Dit bootje passeerde de brug.
Mvg.
Geert
Bijlagen
!3:55 uur door de brug
!3:55 uur door de brug
Neptun 11, 9571208. bj 2011, ©GSA.jpg (321.24 KiB) 1533 keer bekeken
13:25 uur voor de stad
13:25 uur voor de stad
Neptun 11, 9571208. bj 2011, ©GSA (1).jpg (270.79 KiB) 1533 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Wie weet?

Bericht door Tim76 »

Zelfde schip, twee uur later dus. Proefvaartje van Damen?

Groeten van Tim!
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

Re: Wie weet?

Bericht door hydra »

Weet iemand het kleurnummer van de “ Van der Sluijs” tankrederij uit Geertruidenberg?
En dan bedoel ik de bekende oude geel/groene kleur.

Groet, Marco
recht zo die gaat
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Wie weet?

Bericht door Jan Stolp »

viewtopic.php?f=14&t=584
Er is een topic van "van der Sluis" je kunt daar ook eens informeren.
Groeten
Jan
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Vanmiddag was ik op het ponton van de waterbus in H.I.A. en heb toen een foto gemaakt van de meerpalen met loopbrug in de Rietbaan.
Ik zie er wel eens schepen liggen, alleen waarom die loopbruggen? Je kunt nergens heen. Je kunt de Sophiapolder rondlopen, dat is alles, je kunt niet op het "vasteland" komen. Ik heb er ook wel eens een tanker zien liggen. Of zijn het verplichtte vluchtroute's ?
Mvg.
Geert
Bijlagen
Op achtergrond flat aan het Noorderhoofd in Dordt.
Op achtergrond flat aan het Noorderhoofd in Dordt.
Rietbaan met stg (1 van 1).jpg (216.67 KiB) 1051 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Het is een wacht- en overnachtingsplaats van 300 meter voor binnenvaartschepen tot 135 meter (CEMT Vb). Aangelegd in 2012 en verboden voor schepen met gevaarlijke stoffen. En die afloopsteigers zouden voor de veiligheid kunnen zijn, dat is een ontwerpeis, maar ze gaan nergens naartoe. Alhoewel.. Is er niet nog een pontje naar de Sophiapolder?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Er vaart inderdaad een pontje naar de polder, maar een paar dagen in de week en in de winter niet.
Het nut van de steigers zie ik nog steeds niet nu jij schrijft dat geen schepen met GS mogen afmeren.
Zal goed bedoelt zijn van iemand achter een bureau. :D
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie