Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Ligt er ook een beetje raar bij zo stijl voorover...
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Ed, aan de moet aan zijn zij te zien heeft hij langere tijd nog meer op de kop gelegen.
grt Wim
grt Wim
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Een stukje geschiedenis van de Vlieland die met de tanker Lizzy als sleep naar Afrika ging.
(van koopvaardij.blogspot)
Sleepboot VLIELAND
Bouwjaar 1970, imonummer 8954714, grt 70
Eigenaar Partrederiet Vlieland, Nyborg / P.E. Ottosen
Manager Ton Kooren Marine Services B.V., Rotterdam
Gebouwd Gutehoffnungshütte Sterkrade Rheinwerft, Walsum / 1068
LxBxH 22.69 x 6.72 x 2.90 meter
Motor Deutz SBA8M528, Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Keulen
Vermogen 981 epk / 738 kW, snelheid 12 knoop
Indienst 11-07-1994
6-1969 kiel gelegd
30-12-1969 te water gelaten
12-2-1970 opgeleverd als ARGUS 8 aan Ulrich Harms G.m.b.H. & Co. K.G., Hamburg
1973 overname door Smit Tak Int. Bergingsbedrijf B.V.
van Ulrich Harms G.m.b.H. & Co. K.G.
1976 in beheer bij Smit International Middle East, Bahrain
1987 in beheer bij Ulrich Harms G.m.b.H. & Co. K.G., Hamburg
19-- 738 kW, Deutz SBA8M528, Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Keulen NE-86
1989 verkocht aan B.S. Bugsering A.p.S., Frederikshavn (Bruno Spolum)
9-4-1990 (gl herdoopt SPOLUM
1994 verkocht aan Vlietowing v/Pieter Emil Ottosen, Vlieland,
thuishaven en vlag: Nyborg, Denemarken, 11-7-1994 (gl) herdoopt VLIELAND
199- 1590 epk, Deutz SBA8M528, Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Keulen,
trekkracht 15.9 ton, 11,6 knoop
200- 1080 kW, Deutz 3 528, trekkracht 21,6 ton
8-7-2015 over aan de Erven P.E. Ottosen
15-3-2017 van Harlingen naar Urk
3-2017 zou de naam TUG VLIELAND hebben gekregen. (de naam niet aangebracht)
9-6-2017 door Scheepsmakelaardij Fikkers, Groningen verkocht aan Mariserve B.V., Urk,
in beheer bij P.T. Kapitein, Urk, t.b.n. ARGUS (ENI 02337363)
7-2017 als VLIELAND in reparatie te Urk
15-11-2018 vanaf Antwerpen te Urk
14-12-2018 van Urk naar Great Yarmouth
30-12-2019 verkocht aan Great White N.V., Paramaribo
18-4-2020 van Den Oever naar Harlingen
17-4-2020 (fm) vlag: Vanuatu (roepsein YJWS6)
15-6-2020 van Stellendam vertrokken met binnenvaarttanker
(LIZZY, ENI 02104644, ex DORDRECHT 23)
28-6-2020 ETA te Las Palmas
21-6-2020 ten noorden van Normandië
25-6-2020 passage Lissabon
4-7-2020 te Dakar, Senegal
(van koopvaardij.blogspot)
Sleepboot VLIELAND
Bouwjaar 1970, imonummer 8954714, grt 70
Eigenaar Partrederiet Vlieland, Nyborg / P.E. Ottosen
Manager Ton Kooren Marine Services B.V., Rotterdam
Gebouwd Gutehoffnungshütte Sterkrade Rheinwerft, Walsum / 1068
LxBxH 22.69 x 6.72 x 2.90 meter
Motor Deutz SBA8M528, Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Keulen
Vermogen 981 epk / 738 kW, snelheid 12 knoop
Indienst 11-07-1994
6-1969 kiel gelegd
30-12-1969 te water gelaten
12-2-1970 opgeleverd als ARGUS 8 aan Ulrich Harms G.m.b.H. & Co. K.G., Hamburg
1973 overname door Smit Tak Int. Bergingsbedrijf B.V.
van Ulrich Harms G.m.b.H. & Co. K.G.
1976 in beheer bij Smit International Middle East, Bahrain
1987 in beheer bij Ulrich Harms G.m.b.H. & Co. K.G., Hamburg
19-- 738 kW, Deutz SBA8M528, Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Keulen NE-86
1989 verkocht aan B.S. Bugsering A.p.S., Frederikshavn (Bruno Spolum)
9-4-1990 (gl herdoopt SPOLUM
1994 verkocht aan Vlietowing v/Pieter Emil Ottosen, Vlieland,
thuishaven en vlag: Nyborg, Denemarken, 11-7-1994 (gl) herdoopt VLIELAND
199- 1590 epk, Deutz SBA8M528, Klöckner-Humboldt-Deutz A.G., Keulen,
trekkracht 15.9 ton, 11,6 knoop
200- 1080 kW, Deutz 3 528, trekkracht 21,6 ton
8-7-2015 over aan de Erven P.E. Ottosen
15-3-2017 van Harlingen naar Urk
3-2017 zou de naam TUG VLIELAND hebben gekregen. (de naam niet aangebracht)
9-6-2017 door Scheepsmakelaardij Fikkers, Groningen verkocht aan Mariserve B.V., Urk,
in beheer bij P.T. Kapitein, Urk, t.b.n. ARGUS (ENI 02337363)
7-2017 als VLIELAND in reparatie te Urk
15-11-2018 vanaf Antwerpen te Urk
14-12-2018 van Urk naar Great Yarmouth
30-12-2019 verkocht aan Great White N.V., Paramaribo
18-4-2020 van Den Oever naar Harlingen
17-4-2020 (fm) vlag: Vanuatu (roepsein YJWS6)
15-6-2020 van Stellendam vertrokken met binnenvaarttanker
(LIZZY, ENI 02104644, ex DORDRECHT 23)
28-6-2020 ETA te Las Palmas
21-6-2020 ten noorden van Normandië
25-6-2020 passage Lissabon
4-7-2020 te Dakar, Senegal
m.vr.gr. Ronald
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Te koop Mintra 3
- Bijlagen
-
- 48884149_img-20200720-wa0071_810x1080.jpg (138.5 KiB) 1907 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Ronald stuurde deze screenshot , de Almerode op de AIS 20-7-2020 . Bij Guinea Bissau
- Bijlagen
-
- Almerode 20-7-2020.png (276.39 KiB) 1785 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Waar gaat deze naar toe https://youtu.be/cxHVOD7Pxxo
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Dat zijn havenslepers. En het tankertje ligt (lag?) te koop, kwam ik laatst tegen bij een makelaar, weer zo niet meer welke.
Geen idee wat de bedoeling is. Beetje overdreven ook, 2 slepers voor zo'n klein scheepje.
Geen idee wat de bedoeling is. Beetje overdreven ook, 2 slepers voor zo'n klein scheepje.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
De Eurogas is op 21-07-2020 's morgens vanuit de Madroelhaven in Pernis Rotterdam vertrokken en 's middags op 22-07-2020 was het tankertje in Delfzijl. De dag daarna naar Emden gevaren.
En van Emden, buitenom, naar Hamburg getransporteerd. Aankomst 25-07-2020.
Op onderstaande video gespot in Groningen
https://www.youtube.com/watch?v=90jra6VScj4
En van Emden, buitenom, naar Hamburg getransporteerd. Aankomst 25-07-2020.
Op onderstaande video gespot in Groningen
https://www.youtube.com/watch?v=90jra6VScj4
m.vr.gr. Ronald
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Aha! Dan zal ze naar Hamburg verkocht zijn, lijkt me. En buitenom is dan wel logisch, want het scheepje is te hoog om over de kanalen naar Hamburg te gaan.