Schilderijen.

Alles over de zeevisserij
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Schilderijen.

Bericht door Evert Sikkema »

Die KW141 is weer een hele mooie, Jan.
Met dat touw en die oude autoband bijvoorbeeld.
Groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

KW39 Johanna

De hektrawler KW39 Johanna is in 1975 gebouwd bij T. van Duivendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z99 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.
De bouw van het casco vond plaats bij Scheepswerf ‘De Vooruitgang’ te Alphen a/d Rijn. De tewaterlating vond plaats op 1 februari 1975 en de overdracht op 4 juni van datzelfde jaar.

Inhoud: 541 bruto ton
Afmetingen: 59,30/55,29 x 10,02 x 5,74 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1987 is het schip gesaneerd en verkocht naar Peru. Nieuwe naam werd Tinta. Op 7 maart 1987 vertrok het schip naar de nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan
Bijlagen
KW39-Johanna_150kB.jpg
KW39-Johanna_150kB.jpg (137.88 KiB) 2057 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

KW49 Antje

De motortrawler KW49 Antje is in 1959 onder bouwnr. 494 gebouwd bij Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.
Het schip kwam 22 juli 1959 in de vaart.

Inhoud: 291 BRT
Afmetingen: 43,96/41,46 x 7,34 x 3,54 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 1000 pk

Geschiedenis:
1969 ingericht voor de boomkorvisserij
1971 verkocht aan Fa. P.A. van der Vis & Zn te Oosterend, Texel. Visnummer wordt TX46
1974 verkocht aan Argentinië. Nieuwe naam wordt San Lucas. Thuishaven: Mar del Plata

Jan
Bijlagen
KW49-Antje_150kB.jpg
KW49-Antje_150kB.jpg (74.54 KiB) 2024 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

GY79 Lord Mountevans

De Engelse stoomtrawler Lord Mountevans is in 1951 onder bouwnr. 1362 gebouwd bij de werf Cochrane & Sons Ltd te Selby (UK) voor rekening van Associated Fisheries Trawling Co. Ltd. uit Hull (UK). De tewaterlating vond plaats op 11 november 1950 en het schip kwam in april 1951 in de vaart als H169 Lord Mountevans met als thuishaven Hull.

Inhoud: 712 BRT
Afmetingen: 181,3 ft() x 31,1 ft() x 15,1 ft()
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine met een vermogen van 1000 ipk fabrikaat Amos & Smith Ltd

Geschiedenis:
04/1951 Associated Fisheries Trawling Co. Ltd., Hull
07/1953 overgang naar Lord Line Ltd., Hull
04/1963 registratie overgezet naar Grimsby; nieuwe registratienummer wordt H79
10/1965 overgang naar Hellyer Bros. Ltd.
02/1966 overgang naar Northern Trawlers Ltd., Grimsby
15/11/1973 gesloopt te Victoria Dock Slipway, Hull door Albert Drape & Son Ltd

Jan
Bijlagen
GY79-Lord-Mountevans_150kB.jpg
GY79-Lord-Mountevans_150kB.jpg (70.39 KiB) 1997 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

H218 Arctic Hunter

Deze stoomtrawler is in 1945/46 als St. Mark gebouwd onder nr 1310 bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK) voor de rederij St. Andrews Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 november 1945 te water gelaten en kwam in maart 1946 in de vaart.

Inhoud 579 bruto ton
Lengte: 177,6 ft (54,1 m)
Breedte: 30,2 ft ( 9,2 m)

Het schip beschikte over een stoommachine met een vermogen van 166 NHP.

Geschiedenis:
In 1947 is de trawler overgegaan naar Hudson Brothers Trawlers Ltd uit Hull en kreeg toen de naam Cape Trafalgar. In 1955 nam vervolgens Westdock Steam Fishing Co Ltd uit Hull het schip over en kreeg het de naam Auburn Wyke. In 1959 werd de Auburn Wyke verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en kreeg het de naam Arctic Hunter. Voor deze rederij heeft de trawler tot 1968 gevaren en is daarna gesloopt.

Jan
Bijlagen
H218-Arctic-Hunter3_150kB.jpg
H218-Arctic-Hunter3_150kB.jpg (65.35 KiB) 1951 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

KW87 Albatros

Deze motortrawler is in 1956 gebouwd in Alphen aan de Rijn bij scheepsbouwwerf ‘De Industrie’ van de gebroeders D. & Joh. Boot NV onder bouwnr 1249 voor rekening van rederij Gebr. Den Dulk’s Handelsmaatschappij v/h C. den Dulk uit Katwijk aan Zee.
De tewaterlating vond plaats op 23 juli4e 1956 en het schip kwam op 11 oktober 1956 in de vaart.

Inhoud: 291 bruto ton
Lengte: 42,92/40,54 m
Breedte: 7,22 m
Holte: 3,55 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 600 pk.

Geschiedenis
1967 ingericht voor de boomkorvisserij.
1975 afgevoerd wegens sanering

jan
Bijlagen
KW87-Albatros_150kB.jpg
KW87-Albatros_150kB.jpg (73.65 KiB) 1779 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

H95 Kingston Sapphire

De stoomtrawler H95 Kingston Sapphire is onder bouwnr 896 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 22 juni 1955 te water gelaten en kwam in november 1955 in de vaart.

Inhoud 811 bruto ton
Lengte: 189,4 ft (57,7 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine van het fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1300 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

Op 29 juni 1966 is het schip verkocht aan rederij Hellyer Brothers Ltd uit Hull. In 1976 is het schip verkocht voor de sloop en uiteindelijk in 1977 gesloopt te Londen.

Jan
Bijlagen
H95-Kingston-Sapphire2_150k.jpg
H95-Kingston-Sapphire2_150k.jpg (69.04 KiB) 1722 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Schilderijen.

Bericht door Evert Sikkema »

Mooi, Jan.
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

VL115 Vooraan

De hektrawler VL115 Vooraan is in 1964 gebouwd bij Scheepwerf De Dageraad te Woubrugge onder bouwnr 508 voor rekening van N.V. De Doggermaatschappij te Vlaardingen.
De tewaterlating vond plaats op 6 februari 1964 en het schip kwam op 11 mei van datzelfde jaar in de vaart. Het schip beschikte in eerste instantie over een hydraulisch neerklapbare portaalmast maar deze is later vervangen door een vaste portaalmast.

Inhoud: 490 bruto ton (in 1969 hermeten tot 344,52 BRT
Afmetingen: 45,66/42,85 x 8,52 x 3,79 m

Het schip beschikte over een 8 cil. Deutz dieselmotor een vermogen van 1200 pk.

Geschiedenis:
1968 uitgerust met een diepvriesinstallatie
1979 ontrokken aan de visserij ivm sanering
1979 verkoop naar Ierland (Seahorse Ltd, Cork) en omgebouwd tot stand-by vessel voor de offshore industrie onder de naam Seahorse Minder.

Jan
Bijlagen
VL115-Vooraan_150kB.jpg
VL115-Vooraan_150kB.jpg (77.41 KiB) 1673 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

H890 Angelo

Deze stoomtrawler is in 1906 gebouwd onder yardnr 106 bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell te Beverley (UK) voor de rederij Hellyer Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 10 mei 1906 te water gelaten en kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 173 bruto ton
Lengte: 108,5 ft (33 m)
Breedte: 21,5 ft ( 6,6 m)

Het schip beschikte over een Amos & Smith stoommachine met een vermogen van 45 NHP
Max. snelheid: 9,5 knoop

Geschiedenis:
Op 21 mei 1915 is de Angelo op de Noordzee ter hoogte van de Doggersbank op een mijn gelopen en vergaan.

Jan
Bijlagen
H890-Angelo_150kB.jpg
H890-Angelo_150kB.jpg (81.13 KiB) 1557 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Plaats reactie