De Analyse is in de jaren dertig al om gebouwd tot motortankschip 2 x 90 pk Benz. De verbouwing van de stuurhut naar voor de roef en nieuwe voorroef dateert uit 1954. Op deze foto uit 1961 is de proefvaart met nieuwe motoren 2x 150 pk Bohn & Kähler ingebouwd bij machinefabriek Warmtekracht aan de Sluisjesdijk.
Een drietal kempenaars rond 1960 in de Waalhaven geladen met o.a. kolen. De rechtse staat Maria, sch. Oraert ? varend van Gent op en de middelste vaart van Terneuzen, de kranenbalk staat voor de naam van het schip. Op de kop ziend is een kempenaar van Boot met zijn platte kop.
gr. Bas
Beide schepen op de voorgrond heetten MARIA. De buitenste is de MARIA van Kuijk uit Terneuzen de, latere PATIMAR van Riny Wissel, een Enkhuizer kempenaar.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Ik vind die "dwarsligger" met driebolders en en koppbolder toch ook wel wat "Moerdijks" hebben.
Boot had meestal maar twee bolders en de kopbolder korter bij die twee.
Kan helaas op deze foto niet zien of hij een bergplaat heeft.
Zonder is het vrijwel zeker Moerdijk
Kapitein Spok schreef: ↑07 aug 2020 22:43
Ik vind die "dwarsligger" met driebolders en en koppbolder toch ook wel wat "Moerdijks" hebben.
Boot had meestal maar twee bolders en de kopbolder korter bij die twee.
Kan helaas op deze foto niet zien of hij een bergplaat heeft.
Zonder is het vrijwel zeker Moerdijk
Hallo Theo,
Je hebt over een Kempenaar van Boot ?
maar welke Boot ?
Boot Delft ?
Boot Leiden ?
Er zijn verschillen tussen een Kempenaar van Boot Delft en Boot Leiden.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.