peelander schreef: ↑30 aug 2020 22:11
Smit Singapore, 1984, roepnaam PHTV.
Groeten
Jan van der Pluijm
Weet je dat zeker Jan?
Waren dat niet de roepletters van de Straat Singapore - IMO 5342075 ?
Voor de SmitWijs Singapore kom ik PHHB tegen, maar of dat ook al zo was toen ze Smit Singapore heette heb ik tot nu toe niet kunnen achterhalen.
Vele groeten,
--Peter.
Dank voor reacties.
Ik heb nu de call signs van :
Zwarte zee 3 van Smit
Willem Barendsz van Wijsmuller.
Trudy Vinke , AM 14
Wodan van Smit.
Smit Singapore ( nog in discussie)
Ik zoek nog:
Furie van Jan Den Hartog ( fantasie schip , dus waarschijnlijk geen call sign , hoewel het schip wel echt bestaat )
Smit Noorwegen , haven sleper jaren '80.
Smit Nigeria , ook havensleper jaren '80.
Antar , voorheen Edgar Bonnet , van Suez Canal Company.
Grand Manan V , gebouwd door Volharding voor Canada.
Als deze call signs ook nog te achterhalen zijn , komen de seinvlaggen in de mast. Of bij de moderne schepen de letters op het stuurhuis.
Persoonlijk vind ik dit de finishing tough op mijn modellen , evenals de nationale vlag en de company vlag.
Ook company vlaggen zijn wekom, bijvoorbeeld de vlag van Smit in 1933 en van Vinke in 1952.
Samen met een vriend zit ik vast op de Azoren op het eiland Sao Miguel. Wij zijn 2 weken geleden positief getest op corona. Wij zijn al 2 weken in quarantaine en meer dan 48u klachtenvrij. Volgens de Europese wetgeving is dit meer dan genoeg om uit isolatie te gaan.
De 'local health department' Wil ons niet laten gaan. Wij testen, zeer logisch, nog steeds positief op Corona. Dit komt omdat het tot 12 weken kan duren tot het virus volledig uit je lichaam is. Je bent echter niet meer besmettelijk na 10 dagen en 24 uur klachtenvrij.
We willen ons graag aan de locale wetgeving houden, maar het wordt ons niet makkelijk gemaakt. De kans bestaat dat we hier nog 2 maanden moeten blijven.
Daarom zijn wij dringend op zoek naar hulp. We zoeken een scheepvaarder die ons van het eiland Sao Miguel naar het vaste land van Europa kan brengen. Het maakt voor ons niet uit of het naar Nederland is of naar een ander land.
Hopelijk kan iemand ons uit deze benarde situatie helpen!
Ik geef je eerlijk gezegd geen enkele kans om langs deze weg van het eiland te komen.
De scheepvaart zelf heeft al problemen genoeg om bemanning te wisselen etc. en kan niet zomaar even een paar mensen aan boord nemen en elders aan wal zetten.
Groeten
Jan
Dag Jan,
Zou dit misschien gezocht kunnen worden bij een lijndienst Hull - Harlingen ?.
De S.H.V. / S.S.M. voer in deze dienst maar ook b.v. de Britse General Steam Navigation Co.
Misschien dat je dit een stukje op weg helpt ?.
Goedenavond, Geen idee of dit de juiste rubriek is maar kan geen techniese sectie vinden dus maar hier .
Heb een Makrofon TM 200 luchthoorn gevonden. Maar kan er nergens de specs van vinden.
Het is geen kleintje echt wel iets meer dan de Hadley hoorns die ik nu op mijn pickup heb staan.
Heb een 60 liter drukvat,compressor door de motor aangedreven met 1/2 inch inwendige luchtleidingen , Ding staat nu op 8 bar kan dit evt opschroeven naar 12 bar. Maar ik heb geen idee hoeveel liter en welke druk deze hoorn nodig heeft..
Kan ik hiermee uit de voeten? Hoef waarschijnlijk niet zo heel lang op de toeter te hangen om appende scholieren en druk telefonerende bakfiets moeders haaks rechts af te laten slaan op de kop de struiken in.