Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Theo en Wim,
Bedankt voor jullie bijdrage. Het was wel 110 x 11.40 ! Het schip is in 1983 omgebouwd.
Als het deze werf was waar voeren zij dan langs om op "groot vaarwater" te komen?

Bij de Zuid-Willemsvaart denk ik alleen maar aan 50 x 6.60. :roll:

Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Hallo Geert er was maar een richting en dat was Zuid :via de grens Smeermaas en rot laag bruggetje ,dus ballast dan scherpe knik naar bakboord en dan kwam sluis Bosscheveld al in zicht, met de afmetingen : 14 op 130 meter en 2.50 diepgang, en toegestane scheepsafmetingen :80 op 8.20. vergunning voor speciale transporten .
gr Wim.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Sticker werf te Maasmechelen
De Lage brug te Smeermaas, richting Noord ( Blauwe Kei )
Bijlagen
IMG_20140815_0053.jpg lage brug te Smeeraas.jpg
IMG_20140815_0053.jpg lage brug te Smeeraas.jpg (107.18 KiB) 1165 keer bekeken
IMG_20140815_0106.jpg sticker werf.jpg
IMG_20140815_0106.jpg sticker werf.jpg (25.57 KiB) 1165 keer bekeken
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Wim,
Bedankt voor je antwoordt. Bosscheveldsluis 140 x 13 met vergunning is duidelijk, vraag me alleen af hoe ze dan onder de brug door zijn gekomen. Waarschijnlijk met ballast, maar iedereen die het schip kent weet hoe hoog zij is. Maar de puzzel wordt steeds completer.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
siaprins
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2020 20:25

Volharding fam keizer wie weet meer

Bericht door siaprins »

We zijn bezig het familieverhaal van de schippersfamilies Brouwer en Keizer te boek te stellen en kunnen wel wat hulp gebruiken. Wie weet bijvoorbeeld of deze Volharding nog bestaat. Het schip is in 1927 bij Bodewes in Foxhol gebouwd. Luxe motor met een Berkel motor. Van ditzelfde type zijn er in dat jaar nog minstens twee gebouwd. Schipper Vlietstra uit Sneek was de eerste eigenaar. In de oorlog is het schip in beslag genomen door de Duitsers en deed dienst als pont over de Rijn bij Remagen. Daar is het toen de geallieerden op het punt stonden de Rijn over te steken tot zinken gebracht. Na de oorlog is het opgediept en verkocht Vlietstra (al op leeftijd) het aan mijn pake Albert Brouwer uit Kootstertille. Toen begon een grote renovatie om het schip aan te passen aan de eisen van de tijd en het weer vaarklaar te maken
1950 volharding zelflosser rechtstreeks op vrachtwagen.jpg
1950 volharding zelflosser rechtstreeks op vrachtwagen.jpg (104.62 KiB) 1096 keer bekeken
1948 de Volharding ligt in Rotterdam voor een nieuwe schroef of roef..jpg
1948 de Volharding ligt in Rotterdam voor een nieuwe schroef of roef..jpg (65.48 KiB) 1096 keer bekeken
1947 volharding groningen wonen onder zeil en dekplanken.jpg
1947 volharding groningen wonen onder zeil en dekplanken.jpg (114.74 KiB) 1096 keer bekeken
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Volharding fam keizer wie weet meer

Bericht door Gert Schouwstra »

Dag Sia, welkom op ons forum. Ik verwacht dat de moderator (Kees Keizer) jouw vraag gaat verplaatsen naar een passend topic.
Ik zien dat de VOLHARDING in 1956 op naam komt te staan van A. Keizer uit Kooten. Familie van Kees?
En in 1981 is het een varend woonschip geworden met de naam WENSAJO, eigenaar onbekend.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Volharding fam keizer wie weet meer

Bericht door pieter53 »

Dus deze, Gert?
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=G1884N
Volharding 1685 B Rott 1927
(eni 02301685)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Volharding fam keizer wie weet meer

Bericht door ichthus »

Hallo dat waren Ids en Klaas Keizer,waren bij mij op de W.L.school in Sneek.hebben een bungalow aan het water door de brug op het P.M. kanaal.(is alles wel bekend )
siaprins
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2020 20:25

Re: Wie weet?

Bericht door siaprins »

Bedankt! Daar kunnen we mee vooruit. Schip dus ouder dan we dachten. En ja Ids en Klaas Keizer klopt. Ook mijn moeder Jitske en haar zus Trijntje hebben op de schippersschool in Sneek gezeten en zijn in Sneek in de kost geweest. Mijn pake en beppe zijn toen varen niet meer ging inderdaad naar een bungalow aan het prinses margriet kanaal in Kootstertille verhuisd. Konden ze de schepen nog voorbij zien varen.
siaprins
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2020 20:25

wie weet

Bericht door siaprins »

In 1907 liet Ids Brouwer uit Kootstertille een boltjalk/bolschip bouwen bij werf de Piip in Drachten voor het bedrag van 2000 gulden inclusief mast en wicht. Met het schip werd turf vervoerd voor de eigen turfhandel aan het Kolonelsdiep. Naam van dit schip was (vermoeden we uit de archieven) de drie gebroeders.
In 1924 werd er een ander schip gebouwd (steilsteven hoop op zegen) en kreeg de boltjalk waarschijnlijk een andere eigenaar. Weet iemand meer over dit schip? We hebben geen familiefoto's van het schip maar op de fotopagina van Stichting Oudachtkarspelen staat een foto uit 1915 uit een oud schoolboekje waar Ids Brouwer en zijn zoons Pieter en Willem in de boltjalk zitten. Schip is slecht te zien maar geeft wel een mooi tijdbeeld (-:
https://www.oudachtkarspelen.nl/fotomod ... r&offset=0
Plaats reactie