De Haas Tankvaartbedrijf.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Mooi plaatje Bas! Er waren er twee schepen van dit model. De Purfina 27 en 28. Zie jij kans om de naam van de schipper te ontcijferen? Als daar V.A. Deen staat (en daar lijkt het op) dan is het de 27. Werd later de Apollo. Vraag ik me gelijk af waar vandaan en waar naartoe. Afvarend op de IJssel met stookolie. Uit Duitsland naar de Harculo centrale bij Zwolle. Of naar Hoogezand, waar Fina opslag had. Duits hoefijzerverkeer? Dat gebeurde meer de andere kant op. Vlaggenmastje en keteluitlaat liggen nog gestreken van de brug in Zutphen. Gr. Klaas.
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kabo »

Hallo Klaas, er staat een korte naam op de plank, maar ik kan hem niet goed ontcijferen.
gr. Bas
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Op de 28 zat indertijd ook een kapitein met een korte naam. L(ouis) Weyt. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

hier bij wou ik een zeer domme vraag stellen aan de haas keners .
hoeveel roeren hadden de achenar en arcturis .
bij mij bekend is dat de meeste schepen 1 of 2 roeren hadden maar van deze schepen het anders was ??.
helaas nooit op deze gevaren .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Zo uit mijn hoofd 2 per schroef Wout, maar of ik het ergens kan vinden? Hieronder een paar onduidelijke plaatjes, die bij De Haas tankvaartbedrijf hebben gestaan. Bedankt voor het lenen! Gr. Klaas.
1958 Millingen Proefvaart.jpg
1958 Millingen Proefvaart.jpg (18.66 KiB) 1022 keer bekeken
1962 Groningen (dec) 1.jpg
1962 Groningen (dec) 1.jpg (107.85 KiB) 1022 keer bekeken
1964 Bergen op Zoom Theodorushaven-1.jpg
1964 Bergen op Zoom Theodorushaven-1.jpg (79.5 KiB) 1022 keer bekeken
1958 Arcturus proefvaart foto Binnenvaarder-1.jpg
1958 Arcturus proefvaart foto Binnenvaarder-1.jpg (61.23 KiB) 1011 keer bekeken
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

klaas de reden was dat ik iemand gesproken had die zij dat er enkele haas tankers vier roeren hadden dus ook deze twee maar de grote nieuwe die toen gebouwd waren hadden allemaal twee bekkerr roeren volgens mij zo wie zo de alphacca en adara .en nou ja dus was ik benieuwd of dat zo was
dus misschien weet iemand het nog .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Dit plaatje van de tweede Adara moet ook ergens in dit topic (hebben ge)staan Wout. Kan op dit moment niet bij mijn "Hazen-archief". Zal aan het eind Van deze week even kijken. Als ik me goed herinner moeten er nog wat nieuwbouwfoto's aangeleverd door Jos Vermeeren zijn. Kan zijn dat ik ze al eens heb geplaatst. In ieder geval heb je er nu eentje die je waarschijnlijk bedoelt. En kijk even in deze linken hieronder. Daar staan de foto's van Jos. Hoef ik thuis niet meer te zoeken. Gelukkig hebben we dank zij het Forum de foto's nog en ben ik blij dat ik ze nog kan vinden. Gebruik anders de zoekfunktie op het Forum. Al veel plezier van gehad, ook nu weer. Gr. Klaas.

viewtopic.php?f=14&t=331&hilit=Avior&start=1060

viewtopic.php?f=14&t=331&hilit=Avior&start=1080


1972 Adara 2 04.jpg
1972 Adara 2 04.jpg (97.45 KiB) 956 keer bekeken
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

het is jammer dat zovele foto,s door bucket verdwenen zijn en daarbij naturlijk ook de toeleveranciers .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Inderdaad jammer Wout. Wrijfhout heeft alle plaatjes gewist omdat anderen daar goede sier mee gingen maken op andere kanalen. Jammer, maar het gebeurt. De van mij door Photobucket gewiste plaatjes heb ik zoveel mogelijk op een andere manier terug gezet. Wel een heel karwei, maar uiteindelijk gelukt. En als ik dan zie hoe vaak ze worden bekeken, dan is het niet voor niets geweest. Aan de andere kant zou het mooi zijn als kijkers ook eens reageerden en nog mooier, een verhaal met plaatjes aanleverden. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja nou als ik er niet achter kan komen da maar eens een dagje Rotterdam scheepvaart museum in de archieven daar zijn nog zeer vele werftekeningen va haas schepen de man die ik sprak zij dat de tekeningen van die twee schepen er niet waren maar dat waren rederij tekeningen van kantoor ,het is een lust om te zien wat ze daar allemaal te voorschijn kunnen trekken maar je moet eerst wel de nummers opzoeken en dan ben je wel een paar uurtjes zoet ,maar ach wij oude knarren hebben de tijd achter de computer als het pokke weer is .
Plaats reactie