Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Was de Volharding van Danser; 557 B Zwolle 1933
Gebouwd 1911 bij van Goor & Spiekman Zwartsluis
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=Mp801N (en volgende/vorige metingen)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Wie weet?

Bericht door Arie »

pieter53 schreef: 13 okt 2020 18:47 Was de Volharding van Danser; 557 B Zwolle 1933
Gebouwd 1911 bij van Goor & Spiekman Zwartsluis
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=Mp801N (en volgende/vorige metingen)
Pieter en Kees hartelijk dank voor jullie antwoord op mijn vraag, dat is inderdaad het schip welke ik me herinner.
Zo komt de kracht en kennis van het forum weer naar boven!

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Wie weet?

Bericht door JC »

JC schreef: 07 okt 2020 19:37 Roelof Kreeft was een oudoom, zijn vrouw een tante van mijn vader (dacht ik) Ik herinner mij het scheepje niet, waren al gestopt met varen toen ik nog een snotter was en al helemaal niet wie die mensen zijn die op de foto staan. Misschien herkent Wim Pionier iemand als hij nog meekijkt.
Citaat van mezelf; dan zat ik er dus naast en voer oom Roelof met een ander schip.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

pieter53 schreef: 13 okt 2020 18:47 Was de Volharding van Danser; 557 B Zwolle 1933
Gebouwd 1911 bij van Goor & Spiekman Zwartsluis
https://s2ho.nl/LSD/top/common/Q_Detail ... ode=Mp801N (en volgende/vorige metingen)
Nog een foto van de verlenging van de ZWERVER van Hovestadt in 1966 in Werkendam. In 1969 kwam er een nieuwe opbouw op. Foto met dank overgenamen uit het boek 100 jaar K S V Schuttevaer afd. Werkendam.
Afbeelding
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Eendracht
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2019 19:48

Re: Wie weet?

Bericht door Eendracht »

Hoewel de klipperaak Zwerver niet in de wieg was gelegd voor de Franse kanalen, voer Frerik Scheffer menig maal met een volle bak superfosfaat naar Vailly en Berry au Bac. Met zijn klipperkop schoof hij opmerkelijk goed de vijfmetersluisjes in. Nietemin is Scheffer later overgegaan naar een spits, waar hij ook Zwerver opzette. De klipperaak Zwerver is toen door Ton Boere omgebouwd tot woonschip. Vervolgens kwam het schip in handen van Frank Meier, die als bijzonderheid had dat hij niet goed tegen lawaai kon. Hij heeft alles extreem dik geïsoleerd en driedubbel glas gezet. Er werd toen nog regelmatig mee gevaren, grofweg tussen Texel en Parijs. Laatstelijk is het hele spulletje weer verkocht, en sindsdien is het schip uitgezworven: het ligt te liggen in de Amsterdamse Ertshaven.
Gr. Hans Kleverlaan, a/b Eendracht (ex Jacjo)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

klipperaak_etoile de mer_amsterdam_7-05-2011_pieterk_1090825_ng Kopie.jpg
klipperaak_etoile de mer_amsterdam_7-05-2011_pieterk_1090825_ng Kopie.jpg (185.31 KiB) 1086 keer bekeken
Nu misschien Etoile de Mer geheten?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Eendracht
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2019 19:48

Re: Wie weet?

Bericht door Eendracht »

Nee hoor, het schip heet nog steeds Zwerver. Klipper met peerdekont, of zoals Freriks vrouw wel eens vezuchtte: met koeiereet. Want het liep op diep water wel goed, maar in de kanalen moest er toch een tandje af om niet uit het roer te lopen.
De Etoile de Mer is een overbuurman aan de Verbindingskabel.
Op de achtergrond een lege spits met een groene bies op de kont: Eendracht, (Dralet te Boom). Ook al geen kanaalschuiver pur sang. Echter de kromste spits bewesten de Wolga, waar wij uiteindelijk toch geen miljonair mee geworden zijn. Deze spits leeft nu onder de naam Eestroom als bioscoop/tentoonstellings-schip in Bartlehiem. Uit de luikenkap steekt een container en er staan twee spudpalen op waarmee je een booreiland op zee kan verankeren!
Groet uit de Ertshaven.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Wie weet?

Bericht door mastodont »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Waar is dit?
Bijlagen
grote stenen._1.jpg
grote stenen._1.jpg (155.79 KiB) 797 keer bekeken
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Wie weet?

Bericht door ossebaar.j »

Kan het de Isteiner schwellen zijn
Plaats reactie