De RAVAGE, gebouwd als LE NOTRE.
gr. Gernot
Franse motor.
Re: Franse motor.
gr. Bas
Re: Franse motor.
Lashbak is een Lykesbak, waren groter dan de Lashbakken.
Het principe was wel hetzelfde, ze gingen ook aan boord van een zeeschip over de oceaan
grt Wim
Het principe was wel hetzelfde, ze gingen ook aan boord van een zeeschip over de oceaan
grt Wim
Re: Franse motor.
Geen enkel resultaat voor "Lykesbak" bij Google of Delpher dus kan je iets meer vertellen?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Franse motor.
Zoek maar eens op “Almeria Lykes” , je ziet dan verschillende schepen maar die met de bakken a/b valt direct op.
Ze kwamen vroeger in de Margriethaven Rotterdam.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lykes_Bro ... ip_Company
via bovenstaande link krijg je info over de Rederij, zag dat de schepen tegenwoordig onderdeel zijn van de US Militaire Sealift Command
SS Doctor Lykes, now SS Cape Mendocino (T-AKR-5064)
SS Almeria Lykes, now SS Cape May (T-AKR-5063)
SS Tillie Lykes, now SS Cape Mohican (T-AKR-5065)
Mvg.
Geert
ps. ook de snelle Sealand schepen (33 knp) zijn naar US Militaire Sealift Command gegaan
Ze kwamen vroeger in de Margriethaven Rotterdam.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lykes_Bro ... ip_Company
via bovenstaande link krijg je info over de Rederij, zag dat de schepen tegenwoordig onderdeel zijn van de US Militaire Sealift Command
SS Doctor Lykes, now SS Cape Mendocino (T-AKR-5064)
SS Almeria Lykes, now SS Cape May (T-AKR-5063)
SS Tillie Lykes, now SS Cape Mohican (T-AKR-5065)
Mvg.
Geert
ps. ook de snelle Sealand schepen (33 knp) zijn naar US Militaire Sealift Command gegaan
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Franse motor.
Pieter, ik zie dat mijn Lykesbak vragen oproept. Sorry voor term.
Geert heeft al wat verteld.
De Lykesbakken waren een stuk groter ca 30 x 10,50 mtr en 847 ton en werden aan boord gelift, dacht ik.
De Lashbakken waren, ik dacht 18,75 x 9,50 en 388 ton en werden met een kraan aan boord gehesen.
grt Wim
Geert heeft al wat verteld.
De Lykesbakken waren een stuk groter ca 30 x 10,50 mtr en 847 ton en werden aan boord gelift, dacht ik.
De Lashbakken waren, ik dacht 18,75 x 9,50 en 388 ton en werden met een kraan aan boord gehesen.
grt Wim
Re: Franse motor.
Hier nog wat info, of anders even zoeken met seabee barge. Gr. Klaas.
https://gcaptain.com/heavy-lift-barge-carrier/
https://gcaptain.com/heavy-lift-barge-carrier/
Re: Franse motor.
Iedereen bedankt.
De beide links geven, voor zover ik kon ontdekken, geen informatie over de bakken en het gebruik daarvan in Europa; jammer.
Je had ook nog de BaCo-bak: 24 x 9,5 x 4,1 m. ca. 800 ton.
https://en.wikipedia.org/wiki/Baco_Liner
Lash
https://en.wikipedia.org/wiki/Lighter_aboard_ship
De beide links geven, voor zover ik kon ontdekken, geen informatie over de bakken en het gebruik daarvan in Europa; jammer.
Je had ook nog de BaCo-bak: 24 x 9,5 x 4,1 m. ca. 800 ton.
https://en.wikipedia.org/wiki/Baco_Liner
Lash
https://en.wikipedia.org/wiki/Lighter_aboard_ship
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Franse motor.
Hallo allen , een vriend van mij heeft op een ROBA nummer ben ik vergeten, duwboot gevaren en duwde veel van deze soort bakken . Dat wordt weer zoeken dus .!
gr Wim
gr Wim
Re: Franse motor.
Voor zover ik info heb gevonden werden de seabee bakken ingezet bij de Amerikaanse marine. Nergens iets te vinden over commerciele inzet. Gr. Klaas