Hier nog wat info over de LASH / SEABEE etc.
Mvg.
Geert
https://www.nytimes.com/1970/08/02/arch ... favor.html
https://www.amazon.com/Vintage-photo-Sh ... B07HXR57QL
https://gcaptain.com/heavy-lift-barge-carrier/
https://www.shipstructure.org/pdf/75symp06.pdf
Franse motor.
-
- Berichten: 2475
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Franse motor.
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Franse motor.
Ik weet wel dat de CFNR ooit een keer met een paar Lykesbakken in Bazel geweest is.
Toen ze leeg waren was er geen duwboot, de Fransman voer normaal tot Straatsburg, werd er op een motorschip gewacht die ze opzij mee kon nemen. Wij voeren toen voor de Fransman en waren de gelukkige. We waren daar niet direct blij mee. Onze totale breedte werd ruim 22 mtr en de sluizen waren 23 mtr. Ik meen dat er dan vergunning nodig was en die werd niet verkregen. Kort en goed, wij gingen zonder bakken te daal.
Hieruit blijkt dat deze bakken gewoon met lading vanuit de zeehaven doorgebracht werden. Was natuurlijk allemaal geen succes. Duwboot weg en wie zorgt er voor die bakken?
grt Wim
Toen ze leeg waren was er geen duwboot, de Fransman voer normaal tot Straatsburg, werd er op een motorschip gewacht die ze opzij mee kon nemen. Wij voeren toen voor de Fransman en waren de gelukkige. We waren daar niet direct blij mee. Onze totale breedte werd ruim 22 mtr en de sluizen waren 23 mtr. Ik meen dat er dan vergunning nodig was en die werd niet verkregen. Kort en goed, wij gingen zonder bakken te daal.
Hieruit blijkt dat deze bakken gewoon met lading vanuit de zeehaven doorgebracht werden. Was natuurlijk allemaal geen succes. Duwboot weg en wie zorgt er voor die bakken?
grt Wim
Re: Franse motor.
Hallo, dat werd ROBA dus ! (Henkie ) waar is je kop bak gebleven ?
Re: Franse motor.
Wim,
Er waren toen nog geen Roba duwboten en geen kopbakken.
Roba heeft volgens mij niet met Lykesbakken gevaren, wel met Lashbakken.
grt Wim
Er waren toen nog geen Roba duwboten en geen kopbakken.
Roba heeft volgens mij niet met Lykesbakken gevaren, wel met Lashbakken.
grt Wim
Re: Franse motor.
naar de Donau verkochte ROBA duwboot
- Bijlagen
-
- VELEBIT Km 2310 1996-09-11 (1).jpg duwboot Joegoslavië.jpg (92.15 KiB) 1379 keer bekeken
-
- VELEBIT Km 2310 1996-09-11 (2).jpg duwoot.jpg (123.07 KiB) 1379 keer bekeken
-
- VELEBIT Km 2310 1996-09-11 (3).jpg duwboot.jpg (122.31 KiB) 1379 keer bekeken
Re: Franse motor.
Even terug naar de foto met de Hippolyte Bloch.
Mooi om te zien dat de Fransman nogal wat verschillende mogelijkheden had in de duwvaart.
Naast de behandelde Lykesbak heeft hij stb voor een bak met deklast die uitgerust is met rolluiken die echt op een rol zitten.
bb achter een bak met enorm zware schuifluiken, daar moest altijd wel een lierdraadje aan te pas komen om ze open of dicht te schuiven.
bb voor een bak met een lichtere kap schuifluiken.
grt Wim
Re: Franse motor.
Hallo even off topic : VELEBIT, Eni 3600007 , Pushtow,six cargo barges ,Constanta ,Black Sea, 20=10=15.
gr Wim
gr Wim
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 11 dec 2009 19:08
- Locatie: Rotterdam
Re: Franse motor.
Diverse Franse motoren in Straatsburg. Voor de liefhebber om uit te vogelen welke het zijn.
Groet Arnold.Re: Franse motor.
Hallo Arnold, aussen liegt der Le Rhin Motor "MACON" (F 523 Strb)
und in der Mitte der Sanara Motor "VERZY" (F 624 Strb)
gr. ernst
und in der Mitte der Sanara Motor "VERZY" (F 624 Strb)
gr. ernst
-
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 23 feb 2009 15:55
Re: Franse motor.
Waar is de foto precies in Straatsburg gemaakt? Ik kan het niet finden.
grt. Gernot
grt. Gernot