Rijnvaartnostalgie.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Een fraaie oude Dia die ik jaaren geleeden in het Gelders Archief vond winter in de haven van Tiel
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo Wim,
ik heb de bevestiging van de voormalige eigenaar (ANNA FIRMBACH) van de 130, net als zijn zusterschip 127, met het stuurhuis achtern was gebouwd.
Dus geen Sattelschlepper!
gr ernst die weer iets heeft geleerd
ik heb de bevestiging van de voormalige eigenaar (ANNA FIRMBACH) van de 130, net als zijn zusterschip 127, met het stuurhuis achtern was gebouwd.
Dus geen Sattelschlepper!
gr ernst die weer iets heeft geleerd
Re: Rijnvaartnostalgie.
Graag gedaan Ernst.
In die tijd voeren wij voor Rhenus en sleepten ook met de Fendelschepen in de rondte. Dus zaten wij een beetje in het zelfde werk.
grt Wim
Re: Rijnvaartnostalgie.
gr. Bas
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hercules, niet vooruit te branden schrijft Bas.
Ik heb in 1974 een1/2 jaartje gevaren op de Marja 750 MWM (omgebouwde slb v Riemsdijk, ex Lema /Norma). Tijdens de een reis naar Schwelgern met 3100 ton erts heb ik er 4 VIER dagen overgedaan. Kregen bij Gotterwickershamm de WSP a/b, hij kwam in de stuurhut en zei: draai maar weer door , regelateur stond op 110%. Je kon zien dat we vooruitgingen maar dat was het dan ook wel. Hij wilde een vaarverbod geven wegens onze snelheid, ca 1 kmpu. Moet toe geven dat er wel een beetje was was op de pegel van Duisburg ca 50+.
v Riemsdijk sleepte zeer regelmatig de 3000 tonners van VO. Zij hadden uitgerekend dat de snelheid 1 a 2 km minder zou zijn, het was dus minimaal de helft. Kwamen al snel achter het hoe kan dit. De duwbak had aan de achterkant een behoorlijk recht stuk, zodra deze goed in het water lag was de snelheid er helemaal uit (zie gele lijntje) .Ook een reisje naar Leverkusen gedaan met 2000 ton, toen liepen we ca 6 km bij de Ruhr, niet slecht vonden wij toen.
Mvg.
Geert
ps. Foto van Jan van t'Verlaat gekregen, hopelijk heeft hij geen probleem met het plaatsen van zijn foto.
Ik heb in 1974 een1/2 jaartje gevaren op de Marja 750 MWM (omgebouwde slb v Riemsdijk, ex Lema /Norma). Tijdens de een reis naar Schwelgern met 3100 ton erts heb ik er 4 VIER dagen overgedaan. Kregen bij Gotterwickershamm de WSP a/b, hij kwam in de stuurhut en zei: draai maar weer door , regelateur stond op 110%. Je kon zien dat we vooruitgingen maar dat was het dan ook wel. Hij wilde een vaarverbod geven wegens onze snelheid, ca 1 kmpu. Moet toe geven dat er wel een beetje was was op de pegel van Duisburg ca 50+.
v Riemsdijk sleepte zeer regelmatig de 3000 tonners van VO. Zij hadden uitgerekend dat de snelheid 1 a 2 km minder zou zijn, het was dus minimaal de helft. Kwamen al snel achter het hoe kan dit. De duwbak had aan de achterkant een behoorlijk recht stuk, zodra deze goed in het water lag was de snelheid er helemaal uit (zie gele lijntje) .Ook een reisje naar Leverkusen gedaan met 2000 ton, toen liepen we ca 6 km bij de Ruhr, niet slecht vonden wij toen.
Mvg.
Geert
ps. Foto van Jan van t'Verlaat gekregen, hopelijk heeft hij geen probleem met het plaatsen van zijn foto.
- Bijlagen
-
- Foto van Jan van t'Verlaat
- Marja.jpeg (213.63 KiB) 798 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Rijnvaartnostalgie.
Hallo, ganz an Bb das ist der HARPEN III.
gr ernst
gr ernst
Re: Rijnvaartnostalgie.
En helemaal rechts kan dat de Morgenster zijn? Gr. Klaas.
https://www.binnenvaart.eu/stoomsleepbo ... nster.html
https://www.binnenvaart.eu/stoomsleepbo ... nster.html
Re: Rijnvaartnostalgie.
Allemachtig Geert.
Ik vond het met de Vierverlaten geladen met flink was op de kop van Friedrichsfeld naar Lülsdorf een 24 uur nodig hebben al een ramp, bij jullie nog gekker.
Toen wij Friedrichsfeld uitgingen liep er een geit op de dijk, die was gelijk met ons in Lülsdorf en had ondertussen de dijk nog kaalgevreten ook
Gr. Arie
Ik vond het met de Vierverlaten geladen met flink was op de kop van Friedrichsfeld naar Lülsdorf een 24 uur nodig hebben al een ramp, bij jullie nog gekker.
Toen wij Friedrichsfeld uitgingen liep er een geit op de dijk, die was gelijk met ons in Lülsdorf en had ondertussen de dijk nog kaalgevreten ook
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Ik heb een paar reizen met een stookolietanker van 1600 ton gedaan Leeg van Rotterdam naar de Ruhr in 24 uur.!0 dagen van Antwerpen naar Karlsruhe.Alleen voorspan in het gebergte.In Weissenthurm anderhalf uur bezig geweest om boven het eiland te komen.We hebben op plaatsen gevaren,waar volgens mij nog nooit een schip gevaren had,Toch hadden we maar 1250 ton in.Volgens mij liepen de motoren op kruipolie.
Groeten,Arie.