Rijnvaartnostalgie.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7271
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door maarpol »

Een fraaie oude Dia die ik jaaren geleeden in het Gelders Archief vond winter in de haven van Tiel
Tiel Haven.jpg
Tiel Haven.jpg (129.94 KiB) 1263 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Franzose
Berichten: 475
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Franzose »

Hallo Wim,
ik heb de bevestiging van de voormalige eigenaar (ANNA FIRMBACH) van de 130, net als zijn zusterschip 127, met het stuurhuis achtern was gebouwd.
Dus geen Sattelschlepper! :oops:

gr ernst die weer iets heeft geleerd :)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door navigatie »

Franzose schreef: 21 dec 2020 17:15 Hallo Wim,
ik heb de bevestiging van de voormalige eigenaar (ANNA FIRMBACH) van de 130, net als zijn zusterschip 127, met het stuurhuis achtern was gebouwd.
Dus geen Sattelschlepper! :oops:

gr ernst die weer iets heeft geleerd :)
Graag gedaan Ernst.
In die tijd voeren wij voor Rhenus en sleepten ook met de Fendelschepen in de rondte. Dus zaten wij een beetje in het zelfde werk.
grt Wim
kabo
Berichten: 3445
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door kabo »

hercules.png
hercules.png (457.25 KiB) 948 keer bekeken
Bekend beeld de Hercules van Krupp, op 9/1963 in de Waalhaven, niet vooruit te branden.
gr. Bas
Binnenvaarder
Berichten: 2473
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Binnenvaarder »

Hercules, niet vooruit te branden schrijft Bas.

Ik heb in 1974 een1/2 jaartje gevaren op de Marja 750 MWM (omgebouwde slb v Riemsdijk, ex Lema /Norma). Tijdens de een reis naar Schwelgern met 3100 ton erts heb ik er 4 VIER dagen overgedaan. Kregen bij Gotterwickershamm de WSP a/b, hij kwam in de stuurhut en zei: draai maar weer door 😂, regelateur stond op 110%. Je kon zien dat we vooruitgingen maar dat was het dan ook wel. Hij wilde een vaarverbod geven wegens onze snelheid, ca 1 kmpu. Moet toe geven dat er wel een beetje was was op de pegel van Duisburg ca 50+.
v Riemsdijk sleepte zeer regelmatig de 3000 tonners van VO. Zij hadden uitgerekend dat de snelheid 1 a 2 km minder zou zijn, het was dus minimaal de helft. Kwamen al snel achter het hoe kan dit. De duwbak had aan de achterkant een behoorlijk recht stuk, zodra deze goed in het water lag was de snelheid er helemaal uit (zie gele lijntje) .Ook een reisje naar Leverkusen gedaan met 2000 ton, toen liepen we ca 6 km bij de Ruhr, niet slecht vonden wij toen.
Mvg.
Geert
ps. Foto van Jan van t'Verlaat gekregen, hopelijk heeft hij geen probleem met het plaatsen van zijn foto.
Bijlagen
Foto van Jan van t'Verlaat
Foto van Jan van t'Verlaat
Marja.jpeg (213.63 KiB) 797 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door karelzijpe »

maarpol schreef: 20 dec 2020 20:52 Een fraaie oude Dia die ik jaaren geleeden in het Gelders Archief vond winter in de haven van TielTiel Haven.jpg
Zeer fraaie foto Martin ! Welke bekende boten liggen er nog meer bij de Juturna van Griffioen ?

Tiel Haven.jpg +Juturna van Griffioen.jpg
Tiel Haven.jpg +Juturna van Griffioen.jpg (129.89 KiB) 721 keer bekeken

Karel
Franzose
Berichten: 475
Lid geworden op: 05 okt 2010 21:13
Locatie: Leutesdorf a/Rh (D)

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Franzose »

Hallo, ganz an Bb das ist der HARPEN III.

gr ernst
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door k-k »

En helemaal rechts kan dat de Morgenster zijn? Gr. Klaas.
https://www.binnenvaart.eu/stoomsleepbo ... nster.html
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Arie »

Allemachtig Geert.

Ik vond het met de Vierverlaten geladen met flink was op de kop van Friedrichsfeld naar Lülsdorf een 24 uur nodig hebben al een ramp, bij jullie nog gekker.
Toen wij Friedrichsfeld uitgingen liep er een geit op de dijk, die was gelijk met ons in Lülsdorf en had ondertussen de dijk nog kaalgevreten ook :lol:

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Rijnvaartnostalgie.

Bericht door Fluks »

Ik heb een paar reizen met een stookolietanker van 1600 ton gedaan Leeg van Rotterdam naar de Ruhr in 24 uur.!0 dagen van Antwerpen naar Karlsruhe.Alleen voorspan in het gebergte.In Weissenthurm anderhalf uur bezig geweest om boven het eiland te komen.We hebben op plaatsen gevaren,waar volgens mij nog nooit een schip gevaren had,Toch hadden we maar 1250 ton in.Volgens mij liepen de motoren op kruipolie.
Groeten,Arie.
Plaats reactie