maarpol schreef: ↑30 okt 2020 11:26
Crawleys tanker DUTCH PRIDE aground at Crayfordness after she ran aground in fog 1980s
Photo by Chris Wynn
De voormalige Veenendaal, het Kromhoutje had het opgegeven.
Als de zware 5 ED Brons nog in de machinekamer had gestaan had ze mogelijk wat meer achterover gelegen.
Vanavond een korte wandeling door de wijk gemaakt om even uit te buiken van het kerstdiner. In één van de voortuinen lag een stokanker en een reddingsboei vd “Vinkel”.
Mvg.
Geert
Ridderkerk
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Ik vind de opbouw van het zeeschip wel imposant, vooral die beide schoorstenen, iemand idee welk schip dit is?
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Het is er eentje van Schulte&Bruns Geert. Zag ze eind jaren 60 veel in Emden. Daar laadden ze Volkswagens. Losten soms in de Botlek bij Borax. Kan zo gauw geen oude vlootlijst van ze vinden. Zag dat Roy me al voor was met de rederij. Gr. Klaas
Wat de zware bronsmotoren aangaat, niets dan goeds. Een nadeel was dat de VTers waar ze in stonden, erg achterover lagen. In de anderhalf jaar op de Vinkeveen een paar keer haast averij gemaakt vanwege de dode hoek. Leeg door Friesland varen ,het dak van de stuurhut lichten, voor wat meer zicht, ivb met jachten enz. Gr
op de klipper prins hendrik zat een
brons 4 takt injec moter 70 pk
stond voor in het schip om het gewicht
staat nu in het brons museum in appingedam
staat nu een deutz 100 pk in
gr alex