Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Arie »

Dat was werken!
Die hoefden niet naar de sportschool! :lol:

Gr.Arie
Hou de vaart er in.
ossebaar.j
Berichten: 1435
Lid geworden op: 02 jan 2007 09:50
Locatie: purmerend

Re: Uit de oude doos.

Bericht door ossebaar.j »

Als je de slag goed te pakken had dan kon je dit alleen uitvoeren . Of zoals ik op de Neska 132 met 3 personen , de beide zijden gelijktijdig .
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kapitein Spok »

ossebaar.j schreef: 21 feb 2021 13:21 Als je de slag goed te pakken had dan kon je dit alleen uitvoeren . Of zoals ik op de Neska 132 met 3 personen , de beide zijden gelijktijdig .
Dat deden we op de Jolles ( 6.36 m) ook. En dan de kleinste boven.
Maar op een 9.50 er krijgt degene die boven loopt toch wel een aardig gewicht te torsen.
En op de Avontuur 6 zou dat, vlug berekend, toch ruim 100 kilo zijn.
Dus ik denk dat ze het daar toch één voor één deden.

Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat op deze foto ook de merkels met twee man uitgehaald worden.
Zoals Ossebaar al zegt, het was een slag. Als je die te pakken had, dan dompte en schoof je ze zo op de stapel.
Zeker met noodscheerstokken.
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Merwede1969 »

Die houten Merkels zaten in de Teer als je ze dan over de tussen scheerbalken schoof werden ze kaal , een keer per jaar werden ze geteerd , als je net van school was je eerste karwei luiken teren en merkels teren en als ze omgedraaid op de stapel luiken lagen mocht het weleens in sept met een rolkwast . dat was een uitzondering Gr Chris Cornet
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Binnenvaarder »

Zat gisteravond iets te zoeken over de Hoge Wiek (het zusterhuis naast het Havenzh) op Pinterest en kwam deze foto tegen, blokkade.
Misschien dat iemand dit weet: het zusterhuis naast het Havenzh is niet voor personeel van dit zh maar voor zusters van het Sint Franciscuszh die aan de Oostmolenwerf zou hebben gestaan, hier kan ik niets van vinden.
Mvg.
Geert
Bijlagen
B7B03F2E-5EB8-4320-BA95-D6752376AA0E.jpeg
B7B03F2E-5EB8-4320-BA95-D6752376AA0E.jpeg (245.35 KiB) 770 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Uit de oude doos.

Bericht door ichthus »

Als lichterschip in Salzig deze Avontuur 6,welk jaar Bas ?
Wim
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Uit de oude doos.

Bericht door pieter53 »

Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: Uit de oude doos.

Bericht door kabo »

Pieter je hebt gelijk , er staat inderdaad 1/4/1955 bij de bewuste foto van de Rijn reis van Willem v.d. Pol met de Damco 9 en andere schepen.
gr. Bas
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Kees Keijzer »

Binnenvaarder schreef: 23 feb 2021 08:29 Zat gisteravond iets te zoeken over de Hoge Wiek (het zusterhuis naast het Havenzh) op Pinterest en kwam deze foto tegen, blokkade.
Misschien dat iemand dit weet: het zusterhuis naast het Havenzh is niet voor personeel van dit zh maar voor zusters van het Sint Franciscuszh die aan de Oostmolenwerf zou hebben gestaan, hier kan ik niets van vinden.
Mvg.
Geert
Het oude St. Franciscusziekenhuis stond aan de Schiekade.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Uit de oude doos.

Bericht door Arie »

Kees Keijzer schreef: 23 feb 2021 16:45
Binnenvaarder schreef: 23 feb 2021 08:29 Zat gisteravond iets te zoeken over de Hoge Wiek (het zusterhuis naast het Havenzh) op Pinterest en kwam deze foto tegen, blokkade.
Misschien dat iemand dit weet: het zusterhuis naast het Havenzh is niet voor personeel van dit zh maar voor zusters van het Sint Franciscuszh die aan de Oostmolenwerf zou hebben gestaan, hier kan ik niets van vinden.
Mvg.
Geert
Het oude St. Franciscusziekenhuis stond aan de Schiekade.
Groet, Kees.
Klopt Kees, toen ik in 1973-1974 nog op de MTS zat in Schiebroek reed ik met tramlijn 5 er elke dag langs en heb gezien dat het huidige SFG aan de snelweg gebouwd werd en het ontzettend oude SFG ziekenhuis aan de Schiekade gesloopt werd.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Plaats reactie