Een hydraulische kraan haalt het zand onder de band weg.
Boele en Oosterwijk.
Waalhaven dempen.
Bulldozers verdelen het over het stort.
Waalhaven dempen.
Ondertussen is men begonnen met het plaatsen van verticale drains om de waterafvoer te bevorderen. Dit wordt gedaan door het bedrijf Cofra, ook deel van Boskalis.
Waalhaven dempen.
Aan de westelijke zijde van het stort is men begonnen met het aanbrengen van een stenen dam.
Dit werk wordt uitgevoerd door de Zeekoe van Boskalis.
Dit werk wordt uitgevoerd door de Zeekoe van Boskalis.
Waalhaven dempen.
Tot slot nog een foto van de Zeekoe.
Zo dan bent u weer helemaal bij.
Zo dan bent u weer helemaal bij.
Groet,
Hans.
Hans.
Hallo Hans,
Zo goed "bij" ben ik, ondanks reklamebord, nog niet hoor !.
Ik vraag me af wordt het geheel middels een talud afgewerkt of komt er een kade omheen !?.
In geval van een kade zou toch eerst een damwand geslagen moeten worden met de nodige trekbouten land inwaards.
Dus wat gaat het worden ?.
m.v.g. Roy
Zo goed "bij" ben ik, ondanks reklamebord, nog niet hoor !.
Ik vraag me af wordt het geheel middels een talud afgewerkt of komt er een kade omheen !?.
In geval van een kade zou toch eerst een damwand geslagen moeten worden met de nodige trekbouten land inwaards.
Dus wat gaat het worden ?.
m.v.g. Roy
Waalhaven Portcity
Beste Roy,
Ik ben al blij dat ik iets van het zandgebeuren weet. Hoe het bouwtechnisch zal worden uitgevoerd dat weet ik ook niet.
Ik heb op de site van de Gemeentelijke Havendienst (Port of Rotterdam) de volgende twee plaatjes gevonden, wel wat klein, die een indruk geven hoe het er straks moet gaan uitzien.
Ik ben me bewust dat je daar qua bouwkunde niet veel aan zult zien, maar het geeft in ieder geval een beeld hoe het moet gaan worden.
Er is trouwens al weer een discussie aan de gang om het terrein uit te gaan breiden.
Ik ben al blij dat ik iets van het zandgebeuren weet. Hoe het bouwtechnisch zal worden uitgevoerd dat weet ik ook niet.
Ik heb op de site van de Gemeentelijke Havendienst (Port of Rotterdam) de volgende twee plaatjes gevonden, wel wat klein, die een indruk geven hoe het er straks moet gaan uitzien.
Ik ben me bewust dat je daar qua bouwkunde niet veel aan zult zien, maar het geeft in ieder geval een beeld hoe het moet gaan worden.
Er is trouwens al weer een discussie aan de gang om het terrein uit te gaan breiden.
Groet,
Hans.
Hans.
Hallo Hans,
Toch zeggen die 2 kleine plaatjes alles.
Het wordt dus een talud. Dat staat natuurlijk wel leuk, maar een rechte kade had weer wat extra ligplaatsen voor de binnenvaart op kunnen leveren...............
Maar ja, daar kan jij natuurlijk weer niets aan doen............................
m.v.g. Roy
Toch zeggen die 2 kleine plaatjes alles.
Het wordt dus een talud. Dat staat natuurlijk wel leuk, maar een rechte kade had weer wat extra ligplaatsen voor de binnenvaart op kunnen leveren...............
Maar ja, daar kan jij natuurlijk weer niets aan doen............................
m.v.g. Roy
Boele en Oosterwijk
Hallo Roy,
Het zou nog gekker kunnen worden als ze dat dempen nog met een stuk uitbreiden, waar dus al sprake van is. Dat zal dan ongetwijfeld in wetselijke richting zijn en dan gaan er nog meer steigers verdwijnen.
Maar omdat ook de havens steeds meer naar zee opschuiven zal men op een andere plek wel weer afmeergelegenheid creëren.
Hoorde van Bram J. dat de IJburg 2, geduwd door de Jan van Hasselt ook zand van de Maasvlakte naar de Waalhaven komt varen.
Het zou nog gekker kunnen worden als ze dat dempen nog met een stuk uitbreiden, waar dus al sprake van is. Dat zal dan ongetwijfeld in wetselijke richting zijn en dan gaan er nog meer steigers verdwijnen.
Maar omdat ook de havens steeds meer naar zee opschuiven zal men op een andere plek wel weer afmeergelegenheid creëren.
Hoorde van Bram J. dat de IJburg 2, geduwd door de Jan van Hasselt ook zand van de Maasvlakte naar de Waalhaven komt varen.
Groet,
Hans.
Hans.