Lloyd AG Basel.

johnnyneij
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 sep 2005 18:03
Locatie: KRUIBEKE ( Belgie)

Lloyd AG Basel.

Bericht door johnnyneij »

beste collega schippers
Wie o wie kan er bij dit forum een paar mooie foto's plaatsen van de volgende schepen.
BREITHORN - SCHWARZHORN - BREIHORN - NIESEN
Ik weet niet of er nog meer schepen waren van deze rederij uit Basel
Ik weet wel dat er van LLOYD rotterdam ook nog verschillende schepen waren zoals TROMP - PIET HEIN en de DE RUYTER en het sleepschip WALCHEREN. Bedankt al voor de hulp
Ik ben op zoek naar foto's van de rederij Plouvier tussen 1875 rn 1975
Boegschroef

MTS Uetliberg

Bericht door Boegschroef »

MTS Uetliberg, Lloyd AG Basel

Afbeelding
Boegschroef

Bericht door Boegschroef »

MTS Schouwen, Rijn Lloyd Scheepvaart Expeditiebedrijf NV Rotterdam

Afbeelding
Roy-

Bericht door Roy- »

Was de m.t."Schouwen" misschien een loogtanker uitgerust met een Schottel Navigator als aandrijving ?.
Zo ja, dan heb ik 'm nog gekend. Op getoonde foto herken ik overigens niets..............

m.v.g. Roy
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Je had ook nog de Munot,Wagemut,Rigi en nog een paar,mijn broer heeft op de Breithorn gevaren,maar dat is inmiddels tussen de dertig en 35 jaar geleden,hij zou is kijken of hij foto's heeft,maar dat kan nog wel even duren

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
johnnyneij
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 sep 2005 18:03
Locatie: KRUIBEKE ( Belgie)

SCHOUWEN

Bericht door johnnyneij »

INDERDAAD DIT SCHIP WAS INDERDAAD EEN LOOGTANKSCHIP GEWORDEN EN VOORZIEN VAN EEN OF 2 SCHOTTELS DAT WEET IK NIET PRECIES MEER;
Ik ben op zoek naar foto's van de rederij Plouvier tussen 1875 rn 1975
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: MTS Uetliberg

Bericht door Binnenvaart »

Boegschroef schreef:MTS Uetliberg, Lloyd AG Basel

Afbeelding
Ik hoorde gisteren van een andere broer van mij dat dit schip is gezonken bij de Witte tonnenvlij,er zaten 4 man aan boord waarvan er 3 zijn verdronken diegene die het heeft overleefd vaart bij mijn broer aan boord
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Boegschroef

Schouwen

Bericht door Boegschroef »

Klopt, het MTS Schouwen had twee Schottels, heeft later onder de naam MTS Volharding XII gevaren bij de fa. Koole Tanktransport BV te Zaandam. Voor foto's van die tijd zie het onderwerp "Koole tankers".

Mvg
Boegschroef
Roy-

Bericht door Roy- »

Dat die ouwe "Schouwen" ook nog als "Volharding XII" gevaren heeft, wist ik ook mooi niet...........
Weet iemand misschien de gehele levensloop van dit schip ?. Ik neem aan dat ze als vrachtsleepschip gebouwd is.

m.v.g. Roy
Boegschroef

Schouwen

Bericht door Boegschroef »

De Schouwen is in 1922 gebouwd bij Ewald Berninghaus in Duisburg onder de naam Commerce IV van Commerce Transportmaatschappij in Rotterdam. In 1950 overgegaan naar de Rijn Lloyd in Rotterdam. In 1963 omgebouwd tot tankschip. Vervolgens in 1978 overgegaan naar de fa. Koole in Zaandam onder de naam Volharding XII. Tenslotte in 1984 afgevoerd en gesloopt (bron: www.debinnenvaart.nl).

Mvg
Boegschroef
Plaats reactie