Koninklijke Wagenborg.
In de Roerborg staat nu een 12 cilinder V motor om precies te zijn de 12V 38A van Wärtsilä. Iets meer vermogen dan de oude Stork Werkspoor namelijk 7920 kW.
Krukas van de Tm410 was niet meer te redden en ook niet voorradig als spare. Er wordt over verkoop nog niets gezegd.
(bron : Wagenborg Details).
Krukas van de Tm410 was niet meer te redden en ook niet voorradig als spare. Er wordt over verkoop nog niets gezegd.
(bron : Wagenborg Details).
Wagenborg gaat nieuw hoofdkantoor bouwen
DELFZIJL - Koninklijke Wagenborg in Delfzijl gaat in de havenstad een nieuw hoofdkantoor bouwen.
Van de huidige panden aan de Marktstraat en de Oude Schans gaat het laatste gebouw compleet tegen de vlakte. Daarmee dreigt een stukje van de maritieme historie van Delfzijl verloren te gaan, omdat het pand aan de Oude Schans oorspronkelijk deel uitmaakte van de vesting Delfzijl en in de 17e eeuw als militair utilitair gebouw dienst deed.
Maar het gemeentebestuur van Delfzijl tilt daar niet zo zwaar aan. In het kader van de nieuwe centrumvisie, behoeft het aangezicht wel wat verbetering, volgens wethouder Roel van der Molen. Bovendien heeft de wethouder er het volste vertrouwen in dat de nieuwbouw zal passen binnen de nieuwe plannen.
Bron: RTV Noord.nl
DELFZIJL - Koninklijke Wagenborg in Delfzijl gaat in de havenstad een nieuw hoofdkantoor bouwen.
Van de huidige panden aan de Marktstraat en de Oude Schans gaat het laatste gebouw compleet tegen de vlakte. Daarmee dreigt een stukje van de maritieme historie van Delfzijl verloren te gaan, omdat het pand aan de Oude Schans oorspronkelijk deel uitmaakte van de vesting Delfzijl en in de 17e eeuw als militair utilitair gebouw dienst deed.
Maar het gemeentebestuur van Delfzijl tilt daar niet zo zwaar aan. In het kader van de nieuwe centrumvisie, behoeft het aangezicht wel wat verbetering, volgens wethouder Roel van der Molen. Bovendien heeft de wethouder er het volste vertrouwen in dat de nieuwbouw zal passen binnen de nieuwe plannen.
Bron: RTV Noord.nl
Uit de Details de laatste stand van zaken:
In aanbouw:
Hudong-Zhonghua Shipbuilding:
Australiaborg, bouwnummer 834, oplevering eind september,
Africaborg, bouwnummer 1392A, oplevering eind dit jaar,
Atlanticborg, bouwnummer H139, oplevering voorjaar 2008.
Deze serie wordt in 2009 met twee schepen uitgebreid (1536A en 1537A).
Ferus Smit:
Delfborg, C.V. Delfborg (Rederij H.J. Smith), bouwnummer 383,
Eemshorn, Erik Veninga, bouwnummer 384.
Niestern Sander:
Lingeborg, bouwnummer 835, oplevering februari 2008,
Loireborg, bouwnummer 836, oplevering juni 2008,
Bouwnummer 837 (nog steeds geen naam), oplevering eind 2008.
Inmiddels zijn intentieverklaringen getekend voor een viertal 10.000 tonners (838, 839, 840 en 841), oplevering 2009 en 2010.
Bijlsma:
Helenic, Ton Hagebeuk, bouwnummer 751, januari 2008
Hekla, Marin Langevoort en Teun Vogelij, bouwnummer 752, oplevering voorjaar 2008,
Priscilla, John Beikes, bouwnummer 756, casco ligt afwachting van transport in Nantong, oplevering april 2008.
Bouwnummer 707 loopt beduidende vertraging op door faillisement van de cascowerf,
Dok Bua, Harrald Busser, bouwnummer 756, begin 2008 casco gereed voor transport.
Peters:
Carolina, Van Dam, bouwnummer 1010, oplevering december 2007,
Emma, Gerrit de Vries en Henk Bruins, bouwnummer 1014, oplevering december 2007,
Sprinter, Francois Hovestad, bouwnummer 1209, oplevering voorjaar 2008.
Barkmeijer:
Saffier, De Bock Maritiem, bouwnummer 315, oplevering april 2008,
Bouwnummers 319 en 320, Danser-Van Gent.
Aan de vloot toegevoegd:
Americaborg, 28 juni 2007,
Trinitas, 3 augustus 2007,
Hydra, 7 september 2007.
Van de vlootlijst verdwenen:
Vlieborg, 12 juli overgedragen aan Krill Sea Products, zal na grondige verbouwing als bevoorradingschip voor viskwekerijen worden ingezet onder de naam Thorshøvdi,
Elise, 14 juli, verkocht aan Fehn Bereederung te Leer, herdoopt Fehn Capella,
Emuna, 16 augustus, nieuwe naam Aldebaran,
Zeus, 31 augustus uit bevrachting.
In aanbouw:
Hudong-Zhonghua Shipbuilding:
Australiaborg, bouwnummer 834, oplevering eind september,
Africaborg, bouwnummer 1392A, oplevering eind dit jaar,
Atlanticborg, bouwnummer H139, oplevering voorjaar 2008.
Deze serie wordt in 2009 met twee schepen uitgebreid (1536A en 1537A).
Ferus Smit:
Delfborg, C.V. Delfborg (Rederij H.J. Smith), bouwnummer 383,
Eemshorn, Erik Veninga, bouwnummer 384.
Niestern Sander:
Lingeborg, bouwnummer 835, oplevering februari 2008,
Loireborg, bouwnummer 836, oplevering juni 2008,
Bouwnummer 837 (nog steeds geen naam), oplevering eind 2008.
Inmiddels zijn intentieverklaringen getekend voor een viertal 10.000 tonners (838, 839, 840 en 841), oplevering 2009 en 2010.
Bijlsma:
Helenic, Ton Hagebeuk, bouwnummer 751, januari 2008
Hekla, Marin Langevoort en Teun Vogelij, bouwnummer 752, oplevering voorjaar 2008,
Priscilla, John Beikes, bouwnummer 756, casco ligt afwachting van transport in Nantong, oplevering april 2008.
Bouwnummer 707 loopt beduidende vertraging op door faillisement van de cascowerf,
Dok Bua, Harrald Busser, bouwnummer 756, begin 2008 casco gereed voor transport.
Peters:
Carolina, Van Dam, bouwnummer 1010, oplevering december 2007,
Emma, Gerrit de Vries en Henk Bruins, bouwnummer 1014, oplevering december 2007,
Sprinter, Francois Hovestad, bouwnummer 1209, oplevering voorjaar 2008.
Barkmeijer:
Saffier, De Bock Maritiem, bouwnummer 315, oplevering april 2008,
Bouwnummers 319 en 320, Danser-Van Gent.
Aan de vloot toegevoegd:
Americaborg, 28 juni 2007,
Trinitas, 3 augustus 2007,
Hydra, 7 september 2007.
Van de vlootlijst verdwenen:
Vlieborg, 12 juli overgedragen aan Krill Sea Products, zal na grondige verbouwing als bevoorradingschip voor viskwekerijen worden ingezet onder de naam Thorshøvdi,
Elise, 14 juli, verkocht aan Fehn Bereederung te Leer, herdoopt Fehn Capella,
Emuna, 16 augustus, nieuwe naam Aldebaran,
Zeus, 31 augustus uit bevrachting.