Oud Rotterdam.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes »

Bij de foto van Evert vraag ik mij ineens af hoe iedereen anders naar een foto zal kijken. Ik zie meteen een schip de Binnenhaven uitkomen omdat we daar in de 60-er jaren vaker gelost hebben bij Ovink (helemaal achterin). Kon je te voet naar de kerk op het Stieltjesplein, en daarna naar de Witte Ballons, bijkletsen met kennissen.
Groetjes
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

Afbeelding

1984 Zicht op Wilhelminakade. De Stefan Batory -ex Rijndam- één van de laatste van de oude generatie passagiersschepen die toen nog regelmatig Rotterdam aandeed.

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Hans
Berichten: 7610
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Oud Rotterdam

Bericht door Hans »

Als geboren Rotterdammer kan ik niet achterblijven.

Uit de 50-tiger jaren, pand de Eersteling van Pakhuismeesteren aan de Rijnhaven.

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Dit plekje is inmiddels helemaal verdwenen, gelukkig dat we er nog even van kunnen genieten dankzij deze oude foto,

gr. Harry

Afbeelding

Overslag in de Binnenhaven, recht de toegang tot de Entrepothaven.
Waren er misschien speciale lijndiensten die in deze haven losten of laadden?
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Een mooi plaatje van de Parkhaven, ik denk nog zonder Euromast. Wie weet wanneer de Euromast werd gebouwd trouwens?

Heb de foto maar even als thumbnail geplaatst dan kan iedereen hem extra groot bekijken.

Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

De Euromast is van 1960

Afbeelding

De "Rotterdam" in Gibraltar. Wordt momenteel gereed gemaakt voor de reis naar haar definitieve vaste ligplaats in Rotterdam (Maashaven)
Naar verwachting zal dat deze zomer gaan gebeuren

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Een oud onderwerp maar eens weer naar boven gehaald.

Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Gast

oud rotterdam

Bericht door Gast »

is de sleepboot niet de "'drydock V''de latere drecht 8 van van ommeren
Gast

Re: oud rotterdam

Bericht door Gast »

Anonymous schreef:is de sleepboot niet de "'drydock V''de latere drecht 8 van van ommeren
op ber 487
Jan dV

foto binnenhaven

Bericht door Jan dV »

Op de foto van wrijfhout op 5 maart wordt een deel van de binnehaven getoond richting koningshaven. Ik heb goede herinneringen aan de binnenhaven. Mijn vader werkte er bij het bergingsbedrijf de wit. Het was gevestigd aan de overzijde van waaraf de foto is gemaakt. Het bedrijf was etr hoogte van een oude kolentip gevestigd omgeven door de tram maatschappij naar de eilanden. Naast het bedrijf was gevesitigd het lasbedrijf kersten en aan de andere zijde het bergingsbedrijf van berghem (vader met aantal zonen). Aan het einde van de binnenhave was gevestigd het bedrijf van dikema ijzerhandel.
Zijn er leden die foto's hebben van de binnenhaven waarop het beringsbedrijf van de wit te zien. Of hebben leden nog info over dit bedrijf. Ben erg benieuwd.
Groet,

Jan
Plaats reactie