Mijn jeugd.
Oorlogsmonument Ieper.
hallo Leo.
Hier het monument van de eerste wereldoorlog wat in Ieper staat, wat heel bekend is. Het is de "Menenpoort",
het staat voor de 55000
vermiste soldaten uit deze oorlog. Ik heb het samen met vriend
Kees Leeuwestein bezocht, toen we in december in Roeselare lagen.
Alle namen staan er in gebeiteld, heel indrukwekkend.
Elke avond om acht uur wordt de "Last post"gespeeld op trompet.
Groet Wim Pionier.
/v/
Aan het slopen van de brug komt nogal wat slijpwerk te pas...en een lange sluitertijd.
De foto komt van de site Brugopenofdicht.nl, waarop je kan zien of...inderdaad. Eén en ander veroorzaakt nogal wat verkeersoverlast, omdat er maar één brug beschikbaar is voor het wegverkeer en die moet regelmatig open... Het verkeer wordt dan middels matrixborden omgeleid via de brug van Sluiskil. Eén van de twee bruggen moet dus dicht blijven!
ik dacht er vanochtend aan, dat ik toen ik net begon op de Jan Hendrik ,natuurlijk geen eigen spullen had
dus moest er in gekocht worden
de grote stukken ,zo als pannen en borden kocht ik samen met mijn vriendin Anja in Rotterdam bij Jungerhans
ik deed niet minder
maar ik had natuurlijk ook nog wat klein linnen goed nodig
dat kocht ik allaa mijn broer Kees, op het bunkerstation Zwaans in Dordrecht ,waar ik verplicht moest bunkeren van mijn baas Mannak
hij had daar een contract lopen voor al de schepen van de reederij Vonk waarvan hij de bedrijfslijder was
dus dat ging gelijk mee voor zijn eigen drie schepen
korting pakken waar je maar kan
ik liep door de zaak en vroeg naar de handoeken en vaat doeken
die kunt u uit het schap pakken, zeiden ze
ik zie nog de verwondering van de kasiere toen ik een heel pak handoekjes op de balie gooide
in plaats van een paar, nam ik gelijk maar een pak van 30 stuks(van Kees overgenomen ,groot denken)
zeker 20 jaar lang ben ik ze tegen gekomen in de kast
het was een snert plek om te moeten bunkeren
en wel hier om ,het ligt precies op het punt waar de stroom zich in tweeen deelt voor mijn gevoel
als ik van uit de Noord kwam en ik had het over de eb dus in stroom dan dacht ik ,ik kan zo wel aan schieten
maar dan kwam ik vaak bedrogen uit
van af Zwaans trok het water richting Oude Maas en had ik het ineens voorstroom
dus roeren dwars onder de kont en volaan rond
vanuit de Oude Maas over de vloed dacht je rond te moeten ,weer mis
soms ging ik wel twee keer rond voor dat ik mijn draai gevonden had
gr leo
dus moest er in gekocht worden
de grote stukken ,zo als pannen en borden kocht ik samen met mijn vriendin Anja in Rotterdam bij Jungerhans
ik deed niet minder
maar ik had natuurlijk ook nog wat klein linnen goed nodig
dat kocht ik allaa mijn broer Kees, op het bunkerstation Zwaans in Dordrecht ,waar ik verplicht moest bunkeren van mijn baas Mannak
hij had daar een contract lopen voor al de schepen van de reederij Vonk waarvan hij de bedrijfslijder was
dus dat ging gelijk mee voor zijn eigen drie schepen
korting pakken waar je maar kan
ik liep door de zaak en vroeg naar de handoeken en vaat doeken
die kunt u uit het schap pakken, zeiden ze
ik zie nog de verwondering van de kasiere toen ik een heel pak handoekjes op de balie gooide
in plaats van een paar, nam ik gelijk maar een pak van 30 stuks(van Kees overgenomen ,groot denken)
zeker 20 jaar lang ben ik ze tegen gekomen in de kast
het was een snert plek om te moeten bunkeren
en wel hier om ,het ligt precies op het punt waar de stroom zich in tweeen deelt voor mijn gevoel
als ik van uit de Noord kwam en ik had het over de eb dus in stroom dan dacht ik ,ik kan zo wel aan schieten
maar dan kwam ik vaak bedrogen uit
van af Zwaans trok het water richting Oude Maas en had ik het ineens voorstroom
dus roeren dwars onder de kont en volaan rond
vanuit de Oude Maas over de vloed dacht je rond te moeten ,weer mis
soms ging ik wel twee keer rond voor dat ik mijn draai gevonden had
gr leo
maria cornet
Hi Leo,
ik meen dat de "Maria", die toendertijd inderdaad buitenom naar Zeebrugge voer, ooit verkocht is naar Noord-Duitsland, weer grijsgeverfd
en met de naam "Polarstern", later onder dezelfde naam , met een Nederlandse eigenaar. Als ik het mis heb, hoor ik het wel.
groet, Tammo Fluks
ik meen dat de "Maria", die toendertijd inderdaad buitenom naar Zeebrugge voer, ooit verkocht is naar Noord-Duitsland, weer grijsgeverfd
en met de naam "Polarstern", later onder dezelfde naam , met een Nederlandse eigenaar. Als ik het mis heb, hoor ik het wel.
groet, Tammo Fluks
nu we het toch over vroeger hebben wil ik nogmaals mijn oproep herhalen die ik ooit al eens geplaatst heb
maar nu met wat nieuwe kijkers er bij ,zo als Pierre Mol ga ik het antwoord waarschijnlijk wel boven water krijgen
Wie weet nog de naam van bij mijn weten de enige spits die onder Zwitsersevlag voer en regelmatig internationaal voer
(het was de zwager van Alain Padie van de Zeletina )
hij heeft het schip later verkocht of verhuurd aan Citroen in Parijs
het werd omgebouwd tot schowroom en lag opvarig in het begin van de stad over SB
was het iets van Intens of Intensief
ik dacht het wel
en nu dan weer de afsluiter
Wie heeft daar een foto van en kan die hier even plaatsen?
bvb dank
gr
leo
maar nu met wat nieuwe kijkers er bij ,zo als Pierre Mol ga ik het antwoord waarschijnlijk wel boven water krijgen
Wie weet nog de naam van bij mijn weten de enige spits die onder Zwitsersevlag voer en regelmatig internationaal voer
(het was de zwager van Alain Padie van de Zeletina )
hij heeft het schip later verkocht of verhuurd aan Citroen in Parijs
het werd omgebouwd tot schowroom en lag opvarig in het begin van de stad over SB
was het iets van Intens of Intensief
ik dacht het wel
en nu dan weer de afsluiter
Wie heeft daar een foto van en kan die hier even plaatsen?
bvb dank
gr
leo
MIJN JEUGD
Leo,
Ik ben in het graven in mijn geheugen.
Het was inderdaad de Intens of de Intensiv.
Deze twee voeren nl. vaak samen.
En nu weet in niet welke onder Zwiterse vlag voer.
Frans
Ik ben in het graven in mijn geheugen.
Het was inderdaad de Intens of de Intensiv.
Deze twee voeren nl. vaak samen.
En nu weet in niet welke onder Zwiterse vlag voer.
Frans
het was vader en zoon
de zoon had het spitsje met de spiegelkont en die grote zwitsersevlag achterop
hij had een witte roef en twee roeren
zijn ouders hadden alles bruin in de lijnolie of zo
zijn ouders waren al op leeftijd en voeren onder franse vlag
kijk ik kreeg deze vanmiddag binnen via de mail van Jan Verduijn
hier de Intens, (gebouwd als Navi fer 3) (dat was Plouvier) er was ook een Intens II de familie heette Colin
ik heb maar niet gevraagd hoe hij er aan komt
maar dat er krachten los komen hier op het forum is wel duidelijk
is er toevallig al iemand die voor de statestiek bij gehouden heeft hoeveel schepen waar naar ik op zoek was al boven water zijn gekomen van af pagina 1 tot hier toe?
dat zijn er nog al wat denk ik
gr
leo
de zoon had het spitsje met de spiegelkont en die grote zwitsersevlag achterop
hij had een witte roef en twee roeren
zijn ouders hadden alles bruin in de lijnolie of zo
zijn ouders waren al op leeftijd en voeren onder franse vlag
kijk ik kreeg deze vanmiddag binnen via de mail van Jan Verduijn
hier de Intens, (gebouwd als Navi fer 3) (dat was Plouvier) er was ook een Intens II de familie heette Colin
ik heb maar niet gevraagd hoe hij er aan komt
maar dat er krachten los komen hier op het forum is wel duidelijk
is er toevallig al iemand die voor de statestiek bij gehouden heeft hoeveel schepen waar naar ik op zoek was al boven water zijn gekomen van af pagina 1 tot hier toe?
dat zijn er nog al wat denk ik
gr
leo
kijk deze mannen zijn volgens mij ook op een spits begonnen
ik heb hem al eens getoond als Martje -D,toen hij in de Kooihaven van Papendrecht lag
daar voor was het de Geertje van Frans Schipper van Goes
ik weet niet zeker meer of Frans hem van de Korte kocht maar ik dacht het wel
gr
leo
foto van HdB